رشد 68 درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بنادر مازندران در چهار ماه اول سال جاری

رشد 68 درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بنادر مازندران در چهار ماه اول سال جاری

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان مازندران از رشد 68 درصدی تخلیه و بارگیری کالا و افزایش 252درصدی صادرات انواع کالا در بنادر نوشهر و فریدونکنار از آغاز سال جاری تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

به گزارش سی نیوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادرودریانوردی، سعیدکیا کجوری با تشریح عملکرد بنادر تابعه اداره کل در سال جاری افزود: در بخش ورود کشتی های تجاری به بنادر نوشهر و فریدونکنار نیز عملکرد اداره کل در سه ماهه نخست سال جاری از رشد 59 درصدی برخوردار بوده است.

وی با بیان اینکه بنادر نوشهر و فریدونکنار از تجهیزات و امکانات مناسبی برای تخلیه و بارگیری انواع کالا برخوردارند تصریح کرد:تجار و بازرگانان و دیگر فعالان حوزه صادرات و واردات می توانند با استفاده از ظرفیت های موجود در این بنادر و بهره گیری از مزایا و ویژگی های منحصر به فرد صنعت حمل و نقل دریایی ، موجبات رشد و شکوفایی اقتصادی منطقه و کشور را فراهم نمایند.

گفتنی است که محصولات کشاورزی، مواد معدنی و مواد غذایی از مهم ترین کالاهای صادراتی به کشورهای همسایه و غلات،کاغذ و مقوا،چوب و تخته از عمده ترین کالاهای وارداتی به این بنادر طی سه ماهه نخست امسال بوده است.

 

بازنشر خبر: سی نیوز

منبع:https://www.pmo.ir/fa/news/63791

لینک کوتاه: https://seanews.ir/50036