رشد ۲۶ درصدی سفرهای دریایی در سواحل مازندران در نوروز امسال

رشد ۲۶ درصدی سفرهای دریایی در سواحل مازندران در نوروز امسال

مدیرکل سفرهای دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان مازندران گفت: بیش از 274 هزار مسافر نوروزی در سواحل استان از تفریحات دریایی استفاده کردند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 25 درصد افزایش داشته است.

به گزارش سی نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سعید کیا کجوری از افزایش ۲۶ درصدی سفرهای دریایی در سواحل مازندران در ایام نوروز خبر داد و گفت: علیرغم شرایط نامساعد و ناپایدار جوی در برخی از روزهای اولیه. در سال جاری از 4 اسفند ماه لغایت 24 فروردین ماه در مجموع بیش از 274000 نفر از هموطنان عزیز در ایستگاه های گردشگری دریایی محدوده تحت پوشش این اداره کل (از رامسر تا فرح آباد ساری) از تفریحات دریایی استفاده کرده اند.

وی از تامین 90 ایستگاه گردشگری ساحلی در نوروز امسال به مسافران و گردشگران خبر داد و گفت: در این مدت بیش از 53 هزار سفر دریایی در سواحل زیر نظر اداره کل بنادر و دریانوردی استان مازندران انجام شده است. که نسبت به مدت مشابه سال قبل بیشتر است. از رشد 26 درصدی برخوردار بوده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان مازندران خاطرنشان کرد: دو گروه از بازرسان این اداره کل بر رعایت الزامات ایمنی و حفاظت از محیط زیست دریایی توسط ایستگاه های تفریحی دریایی و با همکاری و هماهنگی اداره کل دریانوردی استان نظارت کردند. با همکاری و هماهنگی اداره کل دریانوردی استان بر رعایت محیط زیست دریایی نظارت کردند. از تردد قایق ها و راهنمایان جت اسکی جلوگیری شد و خوشبختانه با رعایت نکات ایمنی توسط ایستگاه های تفریحی دریایی هیچ حادثه دریایی برای مسافران عزیز رخ نداد.

هدف از برگزاری نشست مشترک با فرماندهان مناطق ساحلی دریایی برای حفظ ایمنی و جلوگیری از تردد شناورهای ناایمن، برگزاری مانور امداد و نجات دریایی در بندر نوشهر به منظور سنجش میزان آمادگی ناجیان غریق و جستجوی دریایی چیست. و تیم های امداد و نجات در صورت بروز هرگونه حادثه دریایی و انجام بیش از 1000 بازرسی ساعتی از ایستگاه های گردشگری از مهمترین اقدامات اداره کل بنادر و دریانوردی استان مازندران در زمینه اشاعه فرهنگ دریانوردی است. ایمنی و تفریحات دریایی در ایام نوروز.

وی با نصب بنر در ایستگاه های گردشگری و توزیع بروشورهای حاوی هشدارهای ایمنی و حفظ محیط زیست دریایی در بین مسافران دریایی، نظارت بر شماره تماس 1550 (شماره تماس امداد و نجات دریایی) از منطقه رامسر به فرح آباد ساری، ارسال پیامک هواشناسی به ایستگاه. مدیران گردشگری و تجهیز ناجیان غریق به تجهیزات امدادی از دیگر اقدامات کلیدی این اداره کل در این زمینه است.

بازنشر خبر: سی نیوز

منبع: news.mrud.ir/news/131219

لینک کوتاه: https://seanews.ir/45796