رشد ۱۸۵ درصدی سفرهای دریایی نوروز 1402 در سواحل مازندران

رشد ۱۸۵ درصدی سفرهای دریایی نوروز 1402 در سواحل مازندران

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان مازندران از افزایش 176 درصدی استفاده از تفریحات دریایی در سواحل استان مازندران نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

به گزارش سی نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سعید کیاکجوری گفت: بالغ بر 138 هزار مسافر نوروزی در 10 روز گذشته در سواحل استان از تفریحات دریایی استفاده کردند که نسبت به مدت مشابه 176 درصد افزایش داشته است. دوره سال گذشته

وی با اعلام این مطلب افزود: در این مدت بیش از 26 هزار سفر دریایی با نظارت اداره کل بنادر و دریانوردی استان مازندران در سواحل انجام شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 185 درصد رشد داشته است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران با اشاره به اینکه حدود 90 ایستگاه تفریحی دریایی در محدوده تحت پوشش اداره کل بنادر و دریانوردی استان مازندران (رامسر تا فرح آباد ساری) آماده خدمت رسانی به شهروندان و گردشگران در ایام نوروز هستند. وی افزود: ششم فروردین ماه با شلوغ ترین روز از آغاز اجرای طرح ایمنی ترافیک دریایی نوروز 1402 بود که خوشبختانه با توجه به رعایت نکات ایمنی توسط ایستگاه های تفریحی دریایی و مسافران عزیز و همچنین با رصد روزانه مسائل ایمنی توسط بازرسان اعزامی اداره کل تاکنون هیچ حادثه دریایی رخ نداده است.

کیاکجوری خاطرنشان کرد: در صورت دریافت پیام اورژانس دریایی از طریق شماره 1550 (شماره تماس امداد و نجات دریایی)، مرکز هماهنگی جستجو و نجات دریایی بندر نوشهر به عنوان مرکز اصلی هماهنگی جستجو و نجات دریایی استان، با اعزام ناجی 6 یا شناورهای کمکی. ناجی برای انجام عملیات امداد و نجات سریع، به موقع و ایمن در کمترین زمان ممکن به محل حادثه می رود.

لازم به ذکر است طرح ایمنی ترافیک دریایی نوروز 1402 از 4 اسفند ماه سال 1401 آغاز و تا 28 فروردین 1402 ادامه دارد.

بازنشر: سی نیوز

منبع: news.mrud.ir/news/130335

لینک کوتاه: https://seanews.ir/45517