راه اندازی خط لاینر کانتینری بنادر ترکمن باشی و امیرآباد

راه اندازی خط لاینر کانتینری بنادر ترکمن باشی و امیرآباد

در حاشیه هفدهمین کمیسیون همکاری‌ های مشترک اقتصادی ایران و ترکمنستان، تفاهم نامه خواهرخواندگی بین بندر امیرآباد و بندر ترکمن باشی ترکمنستان با حضور وزیر راه و شهرسازی در عشق آباد به امضا رسید .
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی؛ مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد در این باره گفت: تفاهم‌نامه عقد خواهرخواندگی بنادر امیرآباد و ترکمن باشی به منظور افزایش تردد کشتی‌ها و سرمایه‌گذاری در پس‌کرانه‌ها مورد توافق طرفین قرار گرفت و به امضاء رسید.
محمدعلی موسی پور با بیان اینکه میان بندرامیرآباد و بندر ترکمن باشی تشابهات تجاری ، بازرگانی و فرهنگی زیادی وجود دارد، افزود: سند خواهر خواندگی میان دو بندر پس از فرآیندهای دقیق برنامه ریزی ، مطابقت ، بررسی نحوه ایجاد قرارداد مشارکت و در نهایت بر اساس توسعه سیر ارتباطی شکل گرفته است.
مدیرکل بندرامیرآباد همچنین راه اندازی مرکز لجستیک مشترک ، تنظیم سند شناسایی متقابل گواهینامه های دریانوردان و بازنگری و تسهیل فرآیند پهلودهی شناورها در بنادر دو کشور را از دیگر موارد مطروحه در این توافقنامه برشمرد.
وی همچنین از راه اندازی خط لاینر کانتینری بین بنادر شمالی کشور و بندر ترکمن باشی ترکمنستان خبر داد.
به گفته موسی پور، همکاری در زمینه توسعه ترانزیت و فعال سازی کریدور شمال _ جنوب ، تشکیل کارگروه مشترک مطالعاتی در خصوص کاهش تراز آب دریای خزر ، تبادل اطلاعات آماری ، همسان سازی تعرفه های دریایی و بندری و ایجاد شرکت حمل و نقل چندوجهی مشارکتی از دیگر مواردی بود که در کارگروه تخصصی حمل و نقل دریایی و بندری مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.