راه‌اندازی سفرهای منظم هفتگی از انزلی به روسیه

راه‌اندازی سفرهای منظم هفتگی از انزلی به روسیه

مدیرعامل شرکت کشتیرانی دریای خزر با اشاره به برقراری سفرهای دریایی منظم برای حمل بار از انزلی به روسیه از صاحبان کالای صادراتی، تراز حمل و نقل مثبت این شرکت را برای اولین بار در تاریخ فعالیت خود اعلام کرد. واردکنندگان به منظور استفاده از ظرفیت های ایجاد وی توسط کشتیرانی دریای خزر به روسیه دعوت شد.

به گزارش سی نیوز به نقل از پایگاه خبری تراباران، کامبیز جهانبانی تراز حمل و نقل شرکت کشتیرانی دریای خزر را مثبت و صادرات بیش از واردات را برای اولین بار در تاریخ این شرکت کشتیرانی اعلام کرد و اظهار داشت: تا این سفر کشتی‌های کشتیرانی دریای خزر قبلاً بر اساس واردات تعدیل می‌شدند، اما اکنون تمامی برنامه‌های سفر ناوگان کشتیرانی دریای خزر صادرات محور شده است.

جهانبانی با تاکید بر اینکه در راستای برنامه و اهداف دولت و در راستای سیاست های برنامه چشم انداز گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، توسعه ناوگان در کشتیرانی دریای خزر کلید خورده است، خاطرنشان کرد: خوشبختانه اکنون حمل و نقل دریایی در دریای خزر روان شده و در حوزه بازرگانی به ویژه صادرات به روسیه دیگر شاهد تجمع و ته نشین شدن کالا در بنادر شمالی کشور نیستیم.

وی با فراخواندن صادرکنندگان به توسعه حمل و نقل بار با ناوگان کشتیرانی دریای خزر، ادامه داد: با اقدامات انجام شده ضمن ادامه سفرهای هفتگی منظم شناورها، تلاش شده تا نرخ کرایه بار افزایش نیابد.
ما گل سرسبد حمل و نقل کانتینری در دریای خزر هستیم

مدیرعامل شرکت کشتیرانی دریای خزر در ادامه سخنان خود از توسعه حمل و نقل کانتینری توسط شرکت کشتیرانی دریای خزر خبر داد و گفت: کشتیرانی دریای خزر با در اختیار داشتن 75 درصد از حمل و نقل کانتینری در دریای خزر، پیشرو و پرچمدار این امر است. نوع حمل و نقل در دریای خزر خزری است.

جهانبانی افزود: هم اکنون خدمات حمل و نقل کانتینری توسط کشتیرانی دریای خزر از بنادر شمالی کشور به بنادر روسیه در حال انجام است و همزمان به دلیل قرار گرفتن در شبکه کانتینری گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران امکان و توانایی مراحل ویژه را داشته و در صورت نیاز بازار به سرعت عرضه کانتینر را افزایش خواهیم داد.»
حمل 15 هزار کانتینر در یک سال

وی با بیان اینکه سال گذشته 15 هزار کانتینر از انواع مختلف توسط کشتیرانی دریای خزر در این دریا جابه جا شد، تصریح کرد: در بخش کانتینر یخچالی نیز ظرفیت های مناسبی داریم؛ اما به دلیل نبود امکانات لازم در بنادر روسیه مشکلاتی وجود دارد. در این زمینه که ما در حال مذاکره با طرف روسی برای حل آنها هستیم.

مدیرعامل کشتیرانی دریای خزر خاطرنشان کرد: خوشبختانه با در اختیار گرفتن مدیریت بندر سالیانکا روسیه و سرمایه گذاری در توسعه این بندر توسط گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، بندر سالیانکا هیچ محدودیتی برای این بندر ندارد. میزبانی ظروف یخچالی.”

وی درباره کریدور شمال به جنوب نیز گفت: در این کریدور شاهد افزایش روزافزون فعالیت ها هستیم؛ به گونه ای که در سال 1401 نسبت به سال 1400 رشد 360 درصدی حمل و نقل کریدوری را به ثبت رساندیم که نشان دهنده مرکزی و ممتاز بودن است. نقش کشتیرانی دریای خزر در این مسیر.

جهانبانی همچنین احداث راه آهن رشت – انزلی – آستارا را نقطه عطفی در مسیر کریدور شمال – جنوب ارزیابی کرد و اظهار داشت: با استفاده از این خط ریلی، ریل ایران به ریل روسیه و سپس به ریل اروپا متصل می شود و این امر به خوبی انجام می شود. یک مسیر بین المللی خواهد بود.” پیدا شد.”

وی تاکید کرد: صنعت کشتیرانی دریای خزر از احداث این خط ریلی استقبال می کند و آن را زمینه ساز تحول اقتصاد کشور و رونق اشتغال و اقتصاد استان گیلان می داند و همچنین معتقدیم با بهره برداری از این خط ریلی و تحولاتی که در بخش دریایی استان گیلان رخ داده است، اقتصاد این استان ظرفیت حمل‌ونقل محور شدن را پیدا کرده است که با توجه ویژه به مجتمع‌های لجستیکی زمینه‌ساز رونق اقتصادی و ایجاد فضای فراگیر خواهد بود. اشتغال در استان گیلان

بازنشر خبر: سی نیوز

منبع: https://tarabaran.com/?p=32189

لینک کوتاه: https://seanews.ir/47913