راه‌اندازی خط مستقیم دریایی به مقصد بنادر ونزوئلا

راه‌اندازی خط مستقیم دریایی به مقصد بنادر ونزوئلا

مدیرعامل شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران از برنامه ریزی این شرکت برای ایجاد خط مستقیم حمل و نقل کالا از ایران به بنادر ونزوئلا و بالعکس خبر داد.

به گزارش سی نیوز به نقل از تن نیوز، محمدرضا مدرس خبانی در نامه ای به رئیس سازمان توسعه تجارت اعلام کرد که شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران تاکنون دو تانکر سوخت برای حمل فرآورده های نفتی به ونزوئلا ارسال کرده است. از مشارکت این شرکت کشتیرانی در ایجاد پل دریایی برای حمل کالاهای تجاری بین دو کشور و در راستای امضای سند همکاری راهبردی 20 ساله ایران و ونزوئلا خبر داد.

با اعلام اینکه کشتی گلسان در هفته اول آذرماه امسال بنادر جنوبی ایران را به مقصد ونزوئلا ترک می کند و بر اساس برنامه ریزی های انجام شده سایر شناورهای این شرکت نیز در نوبت اعزام به این کشور برای حمل کالاهای ایرانی هستند. فعالیت منظم شناورهای اقیانوس پیما به مسیرهای دوردست از جمله ونزوئلا مستلزم بار کامل این شناورها است، بنابراین تاکید کرده است که در صورت عدم استقبال تجار ایرانی در تجارت با ونزوئلا، امکان ادامه سفر کشتی های باری این شرکت وجود دارد. به این کشور کشور ویران خواهد شد.

مدرس خبانی در این نامه از آمادگی کشتی‌های شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران برای حمل کالاهای تجار ایرانی به بنادر ونزوئلا در هفته پایانی بهمن ماه امسال خبر داد.