دهمین جلسه شورای عالی صنایع دریایی با حضور رئیس جمهور برگزار می شود

دهمین جلسه شورای عالی صنایع دریایی با حضور رئیس جمهور برگزار می شود

دهمین جلسه شورای عالی صنایع دریایی پس از 8 سال امروز سه شنبه 29 اردیبهشت 1402 با حضور رئیس جمهور و کلیه اعضا برگزار می شود.

به گزارش سی نیوز به نقل از پایگاه خبری دهم دریا؛ دهمین جلسه شورای عالی صنایع دریایی روز سه شنبه (19/2/1302) با حضور رئیس جمهور و کلیه اعضای حقیقی و حقوقی این مجموعه تشکیل می شود.

بر اساس ماده 34 قانون برنامه چهارم توسعه که مبنای تشکیل شورای عالی صنایع دریایی نیز می باشد، دولت موظف است تسهیلات تجارت و حمل و نقل دریایی، ایجاد صنایع دریایی، گسترش گردشگری دریایی، کمک به پایداری را انجام دهد. بهره برداری از منابع شیلاتی و استفاده بهینه از این مناطق جهت برنامه ریزی برای توسعه فعالیت های تولیدی و خدمات دریایی با حفظ امور سیاست گذاری.

در این شورا رئیس جمهور به عنوان رئیس شورا، وزیر صنعت، معدن و تجارت به عنوان دبیر شورا و وزرای راه و شهرسازی، نفت، دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، جهاد کشاورزی، اقتصاد و دارایی، رئیس سازمان برنامه و بودجه و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان اعضای شورای عالی صنایع دریایی کشور حضور دارند.

سعید جعفری، رئیس دبیرخانه شورای عالی صنایع دریایی در این خصوص اظهار داشت: موضوع مهم در صنایع دریایی این است که ما مجبوریم صنایع دریایی خودمان را توسعه دهیم و این توسعه باید به نحوی انجام شود. که منجر به کسب و کار پایدار و کار و تحقق هدف اقتصاد دریا محور می شود. وظیفه شورا جلب توجه تصمیم گیران به حوزه دریایی است. امیدواریم برآیند موضوعات مطرح شده در این جلسه با حضور رئیس جمهور، مصوبات کارآمد و سازنده ای را برای صنعت دریایی ایران در همه ابعاد به همراه داشته باشد.

خبر دریافت کرد

منبع: https://www.goftemandarya.com/1562

لینک کوتاه: https://seanews.ir/47152