دستیار رئیس جمهور روسیه: عمق کانال ولگا را به 4.5متر افزایش می‌دهیم

دستیار رئیس جمهور روسیه: عمق کانال ولگا را به 4.5متر افزایش می‌دهیم

ایگور لویتین در پاسخ به سوالات خبرنگاران در حاشیه نشست سه جانبه جمهوری اسلامی ایران، جمهوری هند و فدراسیون روسیه با توجه به نقش روسیه در حل مشکلات توسعه زیرساختی کریدور شمال – جنوب، حمل و نقل و ترانزیت از طریق ایران، آن را بسیار مهم دانستند.

به گزارش خبرنگار سی نیوز، دستیار رئیس جمهور روسیه گفت: برای ما حمل و نقل و ترانزیت از طریق ایران بسیار مهم است. به خصوص مهم ترین مسئله راه آهن است که بسیار مهم است. به همین دلیل است که دولت روسیه پس از تامین مالی تصمیم به ساخت راه آهن رشت – آستارا گرفته است اما این اولین قدم است.

وی افزود: تلاش می کنیم حجم کالا را به 30 میلیون تن برسانیم. دولت روسیه بودجه ای را برای ساخت کشتی در دریای خزر تعیین کرده است. همچنین برای توسعه کریدور شمال – جنوب از کشورهای هند و ایران انتظار همکاری داریم.

لویتین در پاسخ به سوال دیگری در خصوص توسعه ناوگان دریای خزر تاکید کرد: امکان ساخت کشتی در روسیه را داریم و بودجه اجاره این کشتی ها مشخص شده است و شرکت هایی که متقاضی مالکیت کشتی هستند می توانند شما را ارسال کنند. درخواست ها در حال حاضر

وی در پایان خاطرنشان کرد: امسال تمام تلاش خود را می کنیم تا عمق کانال ولگا را به 4.5 متر برسانیم و این درخواستی است که تجار از ما دارند.

انتشار اختصاصی: دریا نیوز

منبع: سی نیوز

لینک کوتاه: https://seanews.ir/49375