دستور کار توسعه بنادر سیریک و جاسک و ایجاد یک بندر بزرگ در منطقه مکران

دستور کار توسعه بنادر سیریک و جاسک و ایجاد یک بندر بزرگ در منطقه مکران

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با تاکید بر رویکرد ویژه این سازمان به توسعه هر چه بیشتر سواحل مکران، از توسعه بنادر سیریک و جاسک و ایجاد بندر بزرگ در منطقه خبر داد. منطقه مکران در دستور کار سازمان بنادر و دریانوردی قرار دارد.

به گزارش سی نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، علی اکبر صفایی در همایش تمدن دریایی در مسیر پیشرفت که به میزبانی نیروی دریایی ارتش در بندر کنارک چابهار برگزار شد، به بررسی ویژگی ها و جوانب پرداخت. وی به تشریح مولفه های قدرت سیاسی و پتانسیل رشد اقتصادی ایران پرداخت.

وی بیان کرد: استفاده صحیح از ظرفیت های دریایی و بندری کشور مبنایی مطمئن برای اجرای اقتصاد دریا محور است. اقتصادی با ثبات و ارزش آفرین که می تواند به گره گشایی و چرخش اقتصاد کشور کمک کند.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، مهم‌ترین فعالیت‌های اقتصادی دریانوردی را کشتی‌رانی و لجستیک دریایی، کشتی‌سازی، گردشگری، شیلات و آبزی پروری، ماهیگیری و فرآورده‌های غذایی، استحصال انرژی و استخراج نفت و گاز و فعالیت‌های معدنی فراساحلی عنوان کرد. دریا و بندر.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب، قوانین بالادستی و سیاست های کلی نظام و سند توسعه سرزمینی کشور و راهبردهای دولت سیزدهم، اقتصاد دریا محور را نام برد. به عنوان یکی از مصادیق اصلی اقتصاد مقاومتی که می تواند چشم انداز جدید و افق های جدیدی را برای جداسازی کشور از اقتصاد وابسته به نفت ارائه دهد.

به گفته صفایی، سرمایه گذاری در اقتصاد دریامحور می تواند به کاهش فقر و محرومیت مناطق ساحلی، افزایش تولید ناخالص ملی، خنثی سازی تحریم ها و تنوع بخشی به اقتصاد کشور کمک کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی، کاهش هزینه های تولید، بهبود دسترسی عوامل تولید، مدیریت تقاضا، افزایش بهره وری عوامل تولید، حمایت از استقرار صنایع و خدمات دریا پایه در بنادر و سواحل، تقویت دسترسی به شبکه دریایی و تسهیل تجارت دریایی و استفاده از فناوری‌ها، ناوین بنادر و صنایع دریا محور و آموزش نیروی انسانی شاغل در بنادر و صنایع دریا محور را از دیگر راهبردهای توسعه اقتصادی دریا محور برشمرد.

مدیرعامل سازمان بنادر، حمایت تعرفه ای، تسهیل در ارائه خدمات دریایی، سرمایه گذاری مستقیم در توسعه نگهداری و زیرساخت ها و تجهیز بنادر، حمایت از تولید داخلی و داخلی، توسعه سفرهای دریایی، بهره مندی از کریدورهای ترانزیتی و تقویت و فعال سازی فضای رقابتی ظرفیت های بانکی وی توسعه سواحل مکران را یکی از مهم ترین رویکردهای سازمان بنادر و دریانوردی برای توسعه اقتصاد دریایی عنوان کرد.

صفایی، راه اندازی خط کشتیرانی رورو در بنادر شمالی، خط منظم دریایی بین بنادر هند و چابهار، تکمیل فاز اول طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار، تکمیل فاز سوم طرح توسعه بندر شهید رجایی، ادامه ساخت تاسیسات زیربنایی جزیره نگین بوشهر آغاز عملیات اجرایی وی از احیای خلیج گرگان به عنوان یکی از نمونه های اجرایی سازمان بنادر در حمایت از توسعه اقتصاد دریایی خبر داد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با تاکید بر نگاه ویژه این سازمان به توسعه بیشتر سواحل مکران، خاطرنشان کرد: گسترش و توسعه بنادر سیریک و جاسک و ایجاد بندری بزرگ در منطقه مکران در راستای توسعه بیشتر سواحل مکران است. دستور کار سازمان بنادر و دریانوردی

بازنویسی، تلخیص و بازنشر خبر: دریا نیوز

لینک کوتاه: https://seanews.ir/42656

منبع خبر: https://www.pmo.ir/fa/news/61276