خودداری فعالان صنعت کانتینری از انعقاد قرارداد‌های بلند مدت

خودداری فعالان صنعت کانتینری از انعقاد قرارداد‌های بلند مدت

بر اساس یک نظرسنجی آنلاین، اکثر اپراتورهای صنعت کانتینر به دنبال کاهش بیشتر نرخ حمل کانتینری، ترجیح می دهند به جای انعقاد قراردادهای بلندمدت، از نرخ نقدی استفاده کنند.

به گزارش سی نیوز به نقل از گروه بین الملل مانا; بر اساس نظرسنجی آنلاین انجام شده توسط موسسه فلکسپورت در روزهای اخیر، سه چهارم صاحبان شرکت های حمل و نقل اقیانوسی قصد امضای قراردادهای ثابت در سال 2023 را ندارند و علاقه مند به حضور در بازار کانتینرهای نقدی هستند.

بر اساس این گزارش، جان مونرو یکی از مشاوران این موسسه گفت: جمع بندی نظرسنجی آنلاین حاکی از آن است که بسیاری از صاحبان خطوط کشتیرانی و اپراتورها و همچنین مالکان کشتی از امضای قراردادهای بلندمدت با نرخ امروز خودداری می کنند. و دوست دارند در بازار نقدی بازی کنند. حضور داشته باشید

به گفته وی، در حال حاضر تعادل طبیعی در نرخ حمل و نقل کانتینری وجود ندارد و در صورت ادامه این روند نزولی، ممکن است برخی از کشتی های کانتینری آخرین بار باشند. چرا که بحران نرخ بازار کانتینری بیداد می کند و با این شرایط فعالیت بسیار مشکل ساز است.

از سوی دیگر، به گفته موسسه Xeneta، نرخ ها در حال حاضر در حال کاهش است و هفته به هفته در حال کاهش است، به طوری که نرخ حمل و نقل نقطه ای کانتینر از آسیا به شمال اروپا از 1550 دلار به ازای هر کانتینر 40 فوتی در پایان 16 آوریل به 1478 دلار در این دوره، شاخص WCI Drewry نیز 1 درصد کاهش یافت و به میانگین 2256 دلار در هر کانتینر 40 فوتی رسید.

همین شرایط در نرخ اقیانوس آرام نیز دیده شده است، نرخ حمل و نقل هر کانتینر 40 فوتی از آسیا به سواحل غربی ایالات متحده به حدود 1000 دلار در هر فوت رسید و شاخص FBX در هفته منتهی به آوریل به 1030 دلار رسید. 16.

در ادامه این گزارش آمده است که اطلاعات دریافتی از موسسه فلکسپورت حاکی از آن است که صاحبان کشتی و مدیران خطوط کشتیرانی در مقابل وضعیت صنعت کشتیرانی کانتینری با تصمیمی مواجه هستند و آن عدم تصمیم گیری است. بدانید در صورت ادامه نزول چه تصمیمی بگیرید. ; اما برخی از آنها قاطعانه اعلام کردند که اگر نرخ قرارداد به تعادل طبیعی خود نرسد، برخی خطوط را می بندند. با این حال، خروج از مخمصه فعلی مستلزم اجماع جمعی از سوی ذینفعان در تمام نقاط جهان است.

بازنشر: سی نیوز

منبع: https://mana.ir/fa/news/95432/

لینک کوتاه: https://seanews.ir/45225