خط گردشگری دریایی بندر شهید حقانی به جزیره هنگام راه اندازی شد

خط گردشگری دریایی بندر شهید حقانی به جزیره هنگام راه اندازی شد

در آستانه نوروز 1402 خط گردشگری دریایی شهید حقانی بندرعباس تا جزیره هنگام. جزیره ای از جزایر خلیج فارس در نزدیکی قشم به آب انداخته شد.

به گزارش سی نیوز به نقل از پایگاه خبری دهتم دریا، وزارت راه و شهرسازی، حمیدرضا محمد حسینی تختی، مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان گفت: برای رفاه حال گردشگران و بهینه سازی امور استفاده از جاذبه های طبیعی جزیره همگ از 29 اسفندماه سال جاری خط گردشگری دریایی شهید حقانی بندرعباس تا جزیره همگا آغاز شد.

وی در خصوص نحوه ثبت نام گردشگران برای بازدید از این جزیره گفت: دوستداران طبیعت می توانند برای تهیه بلیت به سایت www.pgsky.ir مراجعه و اطلاعات سفر خود را ثبت کنند.

به گفته مدیر بندر شهید باهنر؛ تا پیش از این مسیر دریایی برای سفر به جزیره همگا تنها از طریق جزیره قشم امکان پذیر بود و با راه اندازی این خط دریایی، مسافران و گردشگران می توانند از نزدیک از جاذبه های شگفت انگیز و ظرفیت های گردشگری دریایی جزیره همگا به عنوان جزیره دلفین لذت ببرند.

محمد حسینی تختی با بیان اینکه توجه به ظرفیت های گردشگری جزایر زمینه ساز رونق اقتصاد دریامحور است، افزود: معرفی هر چه بیشتر جاذبه های جزیره همگا به هموطنان زمینه ساز رونق دریا خواهد بود. گردشگری و گسترش معیشت ساکنان این جزیره کوچک هرمزگان.

من باید بگویم؛ جزیره هنگا جزیره ای کوچک و دیدنی است که با شهر قشم حدود ۲۹ مایل دریایی و با بندرعباس حدود ۴۳ مایل دریایی فاصله دارد.

به گزارش اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، صیادی یکی از فعالیت های اقتصادی در جزیره هنگام است که از دیرباز بیشتر ساکنان آن در آن مشغول بوده اند. این جزیره زیبا با چهره ای بومی و سنتی، سواحل بی نظیر، دلفین های بازیگوش، حیات وحش دیدنی، نخلستان های دیدنی، کوه های آهکی و بازار سنتی جذاب بسیاری از دوستداران طبیعت را به خود جذب می کند.

بازنشر: سی نیوز

منبع: https://goftemandarya.com/1379

لینک کوتاه: https://seanews.ir/45111