خط کشتیرانی ژاپن به ساخت کشتی‌های کانتینری متوسط روی آورد

خط کشتیرانی ژاپن به ساخت کشتی‌های کانتینری متوسط روی آورد

به منظور مقابله با نوسانات بازار کشتیرانی کانتینری، شرکت خط کشتیرانی ژاپنی ONE استراتژی خود را در مورد سفارش کشتی های غول پیکر تغییر داد و 10 کشتی متوسط ​​13700 TEU سفارش داد.

به گزارش سی نیوز به نقل از گروه بین الملل مانا; این کشتی ها قرار است به سوخت آمونیاک و متانول مجهز شوند. علاوه بر این، بادگیرهای کمانی نیز برای کاهش مصرف سوخت روی آن ها نصب خواهد شد.

Ocean Network Express (ONE) اعلام کرده است که استراتژی خود را برای مقابله با نوسانات بازار حمل و نقل کانتینری حول گرایش به کشتی های غول پیکر 24000 تی یو تغییر داده است و از این پس کشتی هایی با ظرفیت بین 13000 تای را سفارش داده یا خریداری کرده است. 15000 TEU انجام خواهد داد.

شرکت ONE اعلام کرده است که تا سال 2030 بیش از 20 میلیارد دلار برای تجهیز ناوگان و سفارش کشتی های جدید با ظرفیت 150000 TEU در سال سرمایه گذاری خواهد کرد.

10 کشتی جدید سفارش داده شده توسط شرکت کشتی سازی هیوندای و نیهون کره جنوبی ساخته خواهد شد. که در سال های 2025 و 2026 تحویل داده می شود.

بر اساس رتبه بندی آلفالینر، خط کشتیرانی ONE با 200 کشتی کانتینری و ظرفیت بیش از 1.5 میلیون TEU در رتبه هفتم جدول جهانی حمل و نقل کانتینری قرار دارد.

در پایان این گزارش آمده است که استراتژی شرکت ONE برای سفارش کشتی های سایز متوسط ​​تغییر می کند ضمن اینکه گروه کشتیرانی دانمارکی مرسک نیز تصمیم به سفارش کشتی های متوسط ​​جدید گرفته است.

بازنشر: سی نیوز

منبع: https://mana.ir/fa/news/95457

لینک کوتاه: https://seanews.ir/45497