خط کشتیرانی مسافری آبادان – سیبه راه‌اندازی می شود

خط کشتیرانی مسافری آبادان – سیبه راه‌اندازی می شود

مدیر بنادر و کشتیرانی آبادان اعلام کرد: تا پایان تیرماه با موافقت طرف عراقی خط کشتیرانی مسافری آبادان – سیبا با هدف جابه جایی زائران اربعین و ترویج گردشگری سلامت، بوم گردی و گردشگری آموزشی راه اندازی می شود. “

به گزارش سی نیوز به نقل از پایگاه خبری تراباران، کامبیز ملکی زاده مدیر بنادر و کشتیرانی آبادان با اشاره به اعلام آمادگی کامل ایران برای راه اندازی خط کشتیرانی مسافری آبادان – سیبه در سال گذشته، خاطرنشان کرد: در حال حاضر آمادگی داریم تا ما فقط منتظر اعلام طرف عراقی هستیم تا ابتدا این خط را به صورت آزمایشی و سپس به صورت برنامه ریزی شده فعال کنیم.»

وی در پاسخ به این سوال که طرف عراقی از سال گذشته تاکنون هنوز اعلام آمادگی نکرده است، افزود: عراق سال گذشته فقط یک اسکله در بندر سیبه احداث کرد که نتوانست آمادگی خود را نشان دهد. اعلام می کند اما از یک سال گذشته امکانات لازم از جمله حفاظ، گاردریل، ضربه گیر، انبار، پایانه و ساختمان های مورد نیاز را تکمیل کرده و اکنون آماده این کار است.

ملکی زاده به دعوت کنسولگری ایران در عراق از مدیر بندر، استاندار، مدیرعامل منطقه آزاد اروند و سایر مسئولان ذیربط برای بازدید از تأسیسات بندر سیبه اشاره و تصریح کرد: از زمان راه اندازی خط کشتیرانی بین دو کشور وابسته به تعیین خط مرزی آبی در آن سفر علاوه بر بازدید از تاسیسات، رایزنی هایی برای اخذ مجوز قانونی تردد بین دو کشور و شناسایی مرز انجام شد و اکنون طرف عراقی باید مجوز بگیرد. از دولت مرکزی برای این کار.»
وی با بیان اینکه امیدواریم این خط تا پایان تیرماه به صورت آزمایشی راه اندازی شود، گفت: از سال گذشته هدف ما راه اندازی رسمی این خط برای ایام اربعین و تردد زائران بود.

مدیر بنادر و دریانوردی آبادان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه فاصله بندر آبادان تا بندر سیبه 7 دقیقه است، این خط می تواند سفر بین عراق و ایران را تسهیل کرده و موجب رونق گردشگری پزشکی و سلامت، اکوتوریسم، گردشگری آموزشی شود. و گردشگری مذهبی و… در آبادان باشید.

وی در ادامه با اشاره به اینکه اکنون باید ارگان ها و نهادهای مرتبط مانند استانداری در پایانه مسافربری بندر آبادان مستقر شوند، گفت: شناور این خط توسط طرف عراقی اختصاص می یابد.

ملکی زاده در پاسخ به این سوال که چه تعداد سفر در ماه یا هفته برای این خط پیش بینی می شود؟ وی یادآور شد: تعداد سفرهای این خط بستگی به استقبال مسافران دارد.

بازنشر خبر: سی نیوز

منبع: https://tarabaran.com/?p=33098

لینک کوتاه: https://seanews.ir/49037