خطر‌ات زیست محیطی استفاده از تانکر‌های قدیمی و فرسوده انتقال نفت

خطر‌ات زیست محیطی استفاده از تانکر‌های قدیمی و فرسوده انتقال نفت

حمل نفت با تانکرهای فرسوده و فرسوده علاوه بر خطرات زیست محیطی، ایمنی صنعت نفتکش را نیز تهدید می کند.

به گزارش سی نیوز به نقل از گروه بین الملل مانا; موسسه ایمنی کشتیرانی آلیانز در تحلیلی اشاره کرد که در حال حاضر 900 نفتکش بزرگ در سراسر جهان در حال فعالیت هستند که برخی از آنها اندازه متوسط ​​و کوچک هستند. قدیمی، غیر استاندارد، غیرقابل نگهداری، با مالکیت نامشخص و بدون بیمه فعال در دریاها که بسیاری از آنها بازرسی نمی شوند. به گفته کارشناسان سازمان بین المللی دریانوردی، این نفتکش ها قابل استفاده نیستند.

در ادامه این گزارش آمده است: برخی از کشتی هایی که نباید مورد استفاده قرار گیرند، برای دور زدن تحریم ها توسط دلالان و واسطه ها به روش کشتی به کشتی استفاده می شوند و فرستنده های AIS آنها در هنگام خاموش شدن خاموش می شوند. در حال حرکت. این کاملا غیرقانونی است و خطرات بی شماری دارد.

Allianz Shipping Safety به گزارش خود ادامه می دهد: در سال 2022، حداقل 8 تانکر از جمله نفتکشی که در شرق چین به گل نشسته و نفتکش Petion که چند روز بعد در کوبا غرق شد، زمینگیر شدند. تبدیل شد. از سوی دیگر، اخیراً در ماه می 2023، کشتی پابلو در جنوب شرقی آسیا به دلیل فرسودگی منفجر شد و نفت آن در سواحل مجاور تخلیه شد.

همچنین یک نفتکش به نام Canis Power که حامل نفت ممنوعه بود در دریای بالتیک دچار نقص فنی شد.

در ادامه این گزارش تاکید شده است که با توجه به شرایطی که در حال حاضر برای انتقال نفت در شرایط تحریم وجود دارد، آسیب های زیست محیطی آب های بین المللی را تهدید می کند.

کاپیتان «نیتین چوپرا» مشاور ارشد ریسک دریایی در AGCS در این باره می گوید: با توجه به قدمت نفتکش ها و عدم بازرسی آن ها، یک نشتی ساده می تواند فاجعه بزرگی را رقم بزند. اما متاسفانه کمتر به این موضوع توجه می شود.

در پایان این گزارش آمده است کشورهای صاحب پرچم برای مقابله با استفاده از نفتکش های فرسوده دستورالعمل های مربوط به عملیات کشتی به کشتی را به روز کرده و در صورت مشاهده کشتی به کشتی به کشور پرچم اطلاع دهند. عملیات کشتی، و کشورهای بندر نیز باید اطمینان حاصل کنند که آیا عملیات انتقال نفت توسط کشتی به کشتی مطابق با الزامات ایمنی و کنوانسیون های IMO است یا خیر؟

بازنشر خبر: سی نیوز

منبع: https://mana.ir/fa/news/96220/

لینک کوتاه: https://seanews.ir/48773