خرید تجهیزات استراتژیک بندری برای طرح توسعه بزرگ‌ترین بندر تجاری ایران

خرید تجهیزات استراتژیک بندری برای طرح توسعه بزرگ‌ترین بندر تجاری ایران

به گزارش سی نیوز، مسئول سازمان بنادر و دریانوردی از خرید 12 دستگاه «جرثقیل دروازه ای» استراتژیک برای توسعه بندر شهید رجایی خبر داد.

حسین عباس نژاد در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم ، با بیان اینکه بندر شهید رجایی یک بندر ریلی است و ریل گذاری در مناطق عملیاتی و برخی اسکله ها انجام شده است، اظهار داشت: بندر شهید رجایی یک بندر ریلی است. دارد.

وی با تاکید بر اینکه توسعه باید همگن باشد، افزود: اگر توسعه در حوزه حمل و نقل دریایی با قوت دنبال شود، باید در کنار این اقدامات، سایر شیوه های حمل و نقل نیز توسعه یابد.

وی با یادآوری اینکه دولت توسعه را آغاز کرده است، افزود: حوزه راه آهن کمی در حال تقویت است و در صورت افزایش سهم بار ریلی در حمل و نقل، شاهد تحول ترانزیت و تخلیه و بارگیری به دلیل خروج کالا خواهیم بود.

مدیرکل بنادر و کشتیرانی هرمزگان از خرید تجهیزات استراتژیک بندر شهید رجایی خبر داد و گفت: در حال حاضر ظرفیت عملیات کانتینری بندر شهید رجایی 6 میلیون TEU است که از این میزان 2.1 میلیون TEU استفاده می شود.

عباس نژاد افزود: قرار است 12 دستگاه جرثقیل دروازه ای (جنتی گرین) خریداری شود که 10 واحد آن در فاز 3 و دو واحد برای تکمیل ترمینال 2 شهید بندر رجایی است.

وی ارزش هر یک از این دستگاه ها را حدود 20 میلیون دلار (در مجموع حدود 240 میلیون دلار) عنوان کرد و با بیان اینکه نمی دانم این تجهیزات از کجا خریداری شده است، افزود: ستاد سازمان بنادر و دریانوردی در حال پیگیری است. در این مورد می توانید مطمئن باشید که برندهای معتبر خریداری شده است.