حمل کالا از بندر امام در اولویت شرکت های حمل و نقل

حمل کالا از بندر امام در اولویت شرکت های حمل و نقل

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: در حال حاضر وضعیت ورود و خروج ناوگان حمل و نقل جاده ای برای جابجایی کالاهای ضروری از بندر امام خمینی (ره) بالاتر از میانگین سالانه است.

به گزارش سی نیوز به نقل از خبرگزاری مهر، حمیدرضا شهرکی دوم در جلسه بررسی روند تسریع در تردد کالاهای اساسی از بندر امام خمینی (ره) ماهشهر اظهار داشت: در حال حاضر میزان ورود و خروج حمل و نقل جاده ای انجام شده است. ناوگان جابجایی کالاهای ضروری از بندر امام خمینی (ره) بالاتر از میانگین سالانه است.

وی افزود: در همین راستا سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای فراخوانی را برای جابجایی کالاهای ضروری از بندر امام در دو مرحله از طریق سامانه پیامکی به شرکت های فله بر سراسر کشور ارسال کرده است.

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: پیگیر تخصیص سوخت کافی و تامین روغن و لاستیک برای رانندگان به ویژه در حمل کالاهای اساسی از بنادر کشور هستیم.

دوم شهرکی بیان کرد: با پیگیری های انجام شده کرایه حمل تا 4 آبان ماه به طور کامل توسط صاحبان کالاهای دولتی به رانندگان تسویه شده است.

وی به خط رایگان اظهارنامه کالاهای حامی امور دام در بندر امام خمینی (ره) اشاره کرد و گفت: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای 37 شرکت بزرگ سراسری و قابل مقایسه دارد و برای بهره مندی از ظرفیت شرکت های کوچک، اولین مجوز بهره برداری از کنسرسیوم حمل و نقل محصول جاده ای کشور در استان خوزستان صادر شد.

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای افزود: در این کنسرسیوم بیش از 70 شرکت حمل و نقل کالا همکاری و همکاری دارند.

دوم شهرکی بیان کرد: از ظرفیت این کنسرسیوم می توان در مناقصات حمل و نقل جابجایی کالاهای اساسی از بندر امام خمینی (ره) نیز استفاده کرد.