حمایت سازمان بنادر از توسعه ظرفیت‌های گردشگری دریایی در کشور

حمایت سازمان بنادر از توسعه ظرفیت‌های گردشگری دریایی در کشور

عضو هیئت مدیره و معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در بازدید از منطقه ویژه اقتصادی امام خمینی (ره) گفت: با توجه به استقبال از مجتمع های بندری در نوروز، این سازمان با جدیت بیشتری حمایت خواهد کرد. توسعه زیرساخت ها و تداوم گردشگری دریایی در سال 1402 انجام شد

به گزارش سی نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مجید علینازی معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در جلسه بررسی فعالیت های نوروزی کمیته گردشگری دریایی ستاد سفرهای نوروزی اظهار داشت: ستاد خدمات رسانی 1402: بررسی ها نشان می دهد با استقبال بسیار خوب مسافران نوروزی از سفرها در دریای استان خوزستان، ایجاد زیرساخت های دائمی در این حوزه ضروری است.

وی با بیان اینکه خوزستان 1200 کیلومتر ساحل دارد، ادامه داد: استفاده از قایق های تفریحی در روزهای مختلف سال می تواند به کاربردی بودن مزیت های گردشگری دریایی در استان کمک شایانی کند.

علی نازی با تاکید بر اینکه ایمنی در حوزه سفرهای دریایی بسیار حائز اهمیت است، گفت: با توجه به استفاده بیش از چندین هزار مسافر نوروزی از خدمات اداره کل بنادر و دریانوردی استان، موضوع ایمنی به خوبی پیش رفته است. اداره می شود.

به گفته یکی از اعضای هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی؛ با گذشت یک هفته از نوروز 1402 تاکنون در هیچ یک از مجتمع های بندری کشور به ویژه استان خوزستان حادثه ای برای هموطنان رخ نداده است.

علی نازی مشارکت سازمان بنادر و دریانوردی برای تقویت گردشگری آبی در شهرستان ها را خارج از وظایف قانونی این سازمان دانست و گفت: اما حمایت از کسب و کارهای گردشگری محور برابر با مسئولیت های اجتماعی است که این سازمان برای خود در نظر گرفته است. . را در دستور کار داریم.

معاون دریانوردی سازمان بنادر و دریانوردی در بخشی دیگر از این جلسه به طراحی شناورهای جدید در ناوگان حمل و نقل مسافر اشاره کرد و گفت: این شناورها در سال جدید برای تسهیل و رونق تردد آبی در کشور رونمایی می شوند. بخش مسافر

وی یادآور شد: در سال جدید در حوزه مسافربری تاکسی دریایی راه اندازی می شود تا مسافران بتوانند در زمان های مورد نظر در مقاصد مشخص از حمل و نقل آبی استفاده کنند.

لازم به ذکر است مجیدعلی نازی در ادامه بازدیدهای میدانی خود از فعالیت های گردشگری دریایی در بنادر خوزستان از فعالیت های منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) و اقدامات انجام شده در جهت ارتقای ایمنی دریایی بازدید کرد. گردشگری در این تفرجگاه های دریایی این بندر و بنادر تابعه اطلاع رسانی شد.

بازنشر: سی نیوز

منبع: news.mrud.ir/news/130334

لینک کوتاه: https://seanews.ir/45505