حمایت سازمان بنادر از بخش خصوصی در دوران تحریم و نوسانات ارزی

حمایت سازمان بنادر از بخش خصوصی در دوران تحریم و نوسانات ارزی

یک سرمایه گذار بخش خصوصی در حوزه خدمات بندری و دریانوردی با اشاره به اینکه سازمان بنادر و دریانوردی در مقوله جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی پیشتاز است، گفت: این سازمان هم در دوران سخت تحریم و هم از بخش خصوصی حمایت کرده است. در طول نوسانات ارز است.

به گزارش سی نیوز به نقل از تن نیوز، فرهاد شوقی درباره ضرورت سرمایه گذاری بخش خصوصی داخلی در حوزه دریایی و بندری و تعامل بیشتر و بهتر سازمان بنادر و دریانوردی با فعالان اقتصادی، گفت: بنادر کشور هر دو در این حوزه قرار دارند. شمال و جنوب. ایران تشنه سرمایه گذاری بخش خصوصی است و با توجه به اتفاقاتی که برای روسیه رخ داد، نباید از فرصت تاریخی اقتصاد ایران غافل شد.

وی ادامه داد: با توجه به اتفاقات روسیه، تجار این کشور بسیار مشتاق هستند تا محصولات مورد نیاز خود را از ایران تامین کنند. نیازهایی که تا کنون از مسیر اروپایی تامین می شد. بنابراین باید توجه جدی به بازار روسیه داشته باشیم زیرا از نظر اقتصادی برای کشور یک فرصت است.

رهبری سازمان بنادر در انعقاد قراردادهای جدید

یک سرمایه گذار بخش خصوصی در حوزه خدمات بندری و دریایی با اشاره به اینکه سازمان بنادر و دریانوردی در قراردادهای جدید از جمله BOT پیشرو است، گفت: این مزیت در حالی است که سایر سازمان ها یا تمایلی به همکاری با بخش خصوصی ندارند یا آنها با بوروکراسی سختی روبرو هستند که کار را برای فعالان اقتصادی دشوار می کند.

شوقی افزود: نکته بسیار مثبت در مورد سازمان بنادر و دریانوردی این است که نه تنها علاقه زیادی به سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه خدمات دریایی و بندری دارد، بلکه در مقوله جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی و در حوزه پیشتاز است. قرارداد را تسهیل کرده است

دغدغه اصلی فعالان اقتصادی

وی با تاکید بر اینکه افزایش نرخ ارز و تحریم های اقتصادی کشور از موضوعات و دغدغه های اصلی فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران بخش خصوصی است، گفت: سازمان بنادر و دریانوردی همواره تلاش کرده است حتی در زمان ارز نیز در کنار بخش خصوصی باشد. نوسانات و چه در دوران سخت تحریم با تدوین بسته های حمایتی از فعالان اقتصادی حمایت کرده است تا با چالش مواجه نشوند و یا حداقل با چالش کمتری پیش بروند.

یک سرمایه گذار بخش خصوصی در حوزه خدمات بندری و دریایی افزود: اگر بخواهیم منتظر تزریق اعتبارات دولتی باشیم قطعا با مشکل مواجه خواهیم شد و با چالش مواجه خواهیم شد. و این یک وضعیت برد-برد برای دولت و بخش خصوصی است که در نهایت منجر به بهبود وضعیت اقتصادی کشور می شود.

فرصت های دریایی و بندری برای سرمایه گذاری بخش خصوصی

شوقی با اشاره به اینکه فرصت سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه خدمات بندری و دریایی، تجهیزات بندری، خرید کشتی و خرید دستگاه های مکنده، جرثقیل و … وجود دارد، تصریح کرد: در بنادر کشور با کمبود مواجه هستیم. که باید مورد توجه فعالان حوزه قرار گیرد. خصوصی شناسایی شود و علاوه بر آن با توجه به افزایش حجم واردات و صادرات، باید بنادر کشور را در حوزه لجستیکی در این زمینه تقویت کنیم.

وی با تاکید بر اینکه اقتصاد ایران نیازمند سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه خدمات دریایی و بندری است، گفت: جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی در بنادر کشور قطعا رونق بنادر، رونق تولید، رونق اشتغال، تولید درآمد بیشتر و در نهایت رونق اقتصادی. به دنبال خواهد داشت

بازنشر خبر: سی نیوز

منبع: https://www.tinn.ir/fa/tiny/news-256857

لینک کوتاه: