جذابیت ویژه مالی بنادر نسل سوم و چهارم برای فعالان اقتصادی

جذابیت ویژه مالی بنادر نسل سوم و چهارم برای فعالان اقتصادی

عضو کمیسیون صنایع و معادن شورای اسلامی با اشاره به اینکه «اقتصاد دریا محور» امری جدید، بکر و اشتغال زا است، گفت: توسعه حمل و نقل دریایی می تواند چهره اقتصادی کشور را تغییر دهد. “

به گزارش سی نیوز، رضا تقی پور انوری در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه بنادر یکی از زیرساخت ها و محرک های اصلی اقتصاد کشور هستند، گفت: حرکت بنادر به سمت سوم و. نسل چهارم یک جاذبه مالی است. برای فعالان اقتصادی و بازرگانان در نظر گرفته شده است تا با استفاده از مزیت کاهش مدت زمان انتقال کالا، کاهش هزینه کل و ایمنی بیشتر، از حمل و نقل دریایی بهترین استفاده را ببرند.

وی ادامه داد: «اقتصاد دریا محور» فرصتی جدید، جدید و اشتغال زا است و توسعه حمل و نقل دریایی می تواند چهره اقتصادی کشور را متحول کند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن شورای اسلامی با تاکید بر اینکه توسعه اقتصاد دریا محور باید به راهبرد کلان کشور تبدیل شود، گفت: نیازمند آمایش سرزمینی و توسعه امکانات و بهره مندی حداکثری از ظرفیت های موجود هستیم. بنادر شمالی و جنوبی کشور، توسعه روابط با کشورهای همسایه، استفاده از کریدور شمال – جنوب و کریدور شرق – غرب، استفاده از ظرفیت‌های منحصر به فرد بندر چابهار به دلیل دسترسی به آب‌های آزاد، همه موارد مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد. توجه.

تقی پور انوری با بیان اینکه توسعه زیرساخت ها و خدمات دریایی و بندری در پشت بنادر باید در اولویت قرار گیرد، گفت: وزارت راه و شهرسازی باید در کنار سازمان بنادر و دریانوردی و با رایزنی های دیپلماتیک، دریانوردی کشور باشد. و ظرفیت پورت به عنوان موتور. برای حرکت در اقتصاد کشور استفاده می شود.

وی افزود: توسعه بنادر کشور امری اجتناب ناپذیر است و در عمل باید شاهد ارائه خدمات متنوع در حوزه خدمات دریایی و بندری باشیم. نیاز مبرم و ضروری اقتصاد ایران که با هم افزایی سازمان بنادر و دریانوردی، وزارت راه و شهرسازی و تمامی سازمان های دریایی و بندری دور از دسترس نیست.

عضو کمیسیون صنایع و معادن شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید تمام ظرفیت های دریایی و بندری کشور مورد تحلیل قرار گیرد تا بتوان از همه ظرفیت های اقتصادی مربوط به آن استفاده کرد، گفت: باید در راستای تحقق آن گام برداریم. رشد و توسعه خدمات دریایی و بندری تا جایی که بتوانیم. مطمئناً اقتصاد کشور وضعیت مطلوب تری پیدا خواهد کرد و رونق اقتصادی را به دنبال خواهد داشت.

بازنشر خبر: سی نیوز

منبع: https://www.pmo.ir/fa/news/63122

لینک کوتاه: https://seanews.ir/48209