توضیحات هواپیمایی چابهار درباره ابطال پروازها در فرودگاه مشهد

توضیحات هواپیمایی چابهار درباره ابطال پروازها در فرودگاه مشهد

به گزارش سی نیوز، هواپیمایی چابهار با اشاره به ‌این‌که بدی شرایط آب و هوا دلیل ابطال پروزهای فرودگاه مشهد شد، گفت: به‌دلیل کاهش دید،پروازها مطابق پروتکل های عملیاتی لغو شد.

پاسخ شرکت هواپیمایی چابهار به خبر «هواپیمایی چابهار پرواز مشهد-تهران را به بهانه بدی آب و هوا باطل کرد/سرگردانی مسافران در فرودگاه هاشمی‌نژاد» به شرح زیر است؛

با توجه به بدی شرایط آب و هوا در شهر مشهد مقدس، 2 پرواز از مبدا تهران این شرکت هواپیمایی در مورخه 9 بهمن ماه سال جاری به مبدا بازگشتند.

پرواز نخست به شماره 8758 دو بار تا حداکثر حد مجاز به سمت باند 31R مشهد تقرب کرده و موفق به رویت باند نشده و مطابق با رویه ها به سمت مبدا باز می گردد. در همین بازه زمانی 2 هواپیمای دیگر از سایر شرکت‌ها نیز موفق به رویت باند نشده و از تقرب به سمت فرودگاه مشهد صرف نظر می کنند.

با توجه به ادامه دار بودن شرایط بد آب و هوا و به منظور حفظ ایمنی، پرواز دوم تهران به مشهد به شماره 8768 در نیمه راه تصمیم به بازگشت به فرودگاه مهرآباد می‌گیرد و از ادامه دادن مسیر منصرف می‌شود.

در ادامه پس از بازگشت به تهران، دید افقی و سطح ابر در فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد کمتر از حد مجاز برای فرود پرواز بوده و پروازها بر اساس پروتکل های عملیاتی لغو می‌شوند.

در ادامه با توجه به مساعد شدن شرایط جوی در مقصد مشهد و به درخواست سازمان هواپیمایی کشور و صدور مجوز فوری برقراری پرواز فوق العاده و با فراخوان در ترمینال‌های 1، 2 و 4 فرودگاه مهرآباد مسافران بازمانده از پرواز به دفتر هواپیمایی چابهار مراجعه و پس از صدور بلیط ساعت 01:15 بامداد روز سه شنبه 10 دیماه به استعداد 120 نفر به مشهد عازم و مسافرین پروازهای مشهد به تهران به استعداد 140 نفر با یک پرواز اختصاصی به مبدا و مقصد توسط آن هواپیمایی اعزام شدند.

شایان ذکر است ایمنی و به سلامت رساندن مسافرین عزیز، اولویت اول هواپیمایی چابهار است و بر اساس رویه های عملیاتی و قوانین هوانوردی تمام پروازها صورت می گیرد.