توسعه ترانزیت در مجتمع بندری انزلی

توسعه ترانزیت در مجتمع بندری انزلی

مدیر کل ترانزیت، لجستیک و توافقات سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه افزایش سهم دریانوردی و بندری از تولید ناخالص داخلی در دستور کار سازمان بنادر قرار دارد، توسعه ترانزیت را نیز از اهداف این سازمان دانست. سازمان بنادر و دریانوردی در مجموعه بندر انزلی در سال جاری جاری خواهد بود.

به گزارش سی نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، خسرو سرایی در مراسم راه اندازی رسمی سامانه مدیریت ترافیک ناوگان حمل و نقل جاده ای با بیان اینکه توسعه فیزیکی و غیرکالبدی مبنای کار بنادر کشور است. در مجموعه بندر انزلی : بنادر محصور در شهر چاره ای جز توسعه غیر فیزیکی و افزایش بهره وری سرمایه و تجهیزات به منظور افزایش گردش کالا در بندر ندارند.

وی افزود: به دنبال بهره وری بیشتر تجهیزات و افزایش گردش کالا در بنادر هستیم و با کمک چنین نرم افزاری می توان به اقتصاد و درآمدزایی استان کمک کرد تا در نهایت بر اقتصاد کلان استان تاثیر بگذارد. کشور.

مدیرکل ترانزیت، لجستیک و موافقت نامه های سازمان بنادر و دریانوردی، سهم تولید ناخالص داخلی کشور را زیر هفت درصد عنوان کرد و خاطرنشان کرد: کشورهایی مانند آلمان و بلژیک که اقتصاد مبتنی بر حمل و نقل دارند، در سال 2018، در سال 2018، در سال 2018، در سال 2018 به عنوان یک کشور در حال توسعه است. سهم بسیار بالاتری دارند.

سرایی با بیان اینکه باید از طرق مختلف به دنبال افزایش سهم کشورمان در این بخش باشیم، ادامه داد: یکی از این راه ها استفاده از سامانه های پیشرفته مانند سامانه مدیریت ترافیک ناوگان حمل و نقل جاده ای است که به صورت خودکار و با استفاده از داده های اینترنتی و … از شبکه ها برای مدیریت ورود و خروج کامیون ها استفاده می شود.

وی با اشاره به راه اندازی رسمی سامانه های پیشرفته از جمله سامانه مدیریت ترافیک ناوگان حمل و نقل جاده ای بندرانزلی، تصریح کرد: این سامانه تنها شامل درب های ورودی و خروجی بنادر می شود اما در این نقطه متوقف نمی شود. هدف سازمان مدیریت لجستیک، تردد در داخل بندر و انجام فعالیت های بندری در داخل محوطه خواهد بود.

مدیرکل ترانزیت، لجستیک و توافقات سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه بندر انزلی یکی از بنادر مورد توجه کشورهای حاشیه دریای خزر و خلیج فارس است، گفت: همکاری خوبی در عرصه بین المللی برای ارتباط بین کشورهای حوزه خلیج فارس و دریای خزر است. در بحث انتقال غلات و ترانزیت آن با محوریت بندر انزلی است و انتظار داریم تمام مذاکراتی که در سال گذشته با این کشورها داشتیم به عقد قراردادهای سرمایه گذاری در سال جاری منجر شود.

سرایی با بیان اینکه سال گذشته بیش از 8 میلیون تن ترانزیت در بنادر انجام شد، اذعان داشت: توسعه ترانزیت از اهداف سازمان بنادر و دریانوردی در سال جاری در مجموعه بندر انزلی خواهد بود.

بازنشر خبر: سی نیوز

منبع: https://www.pmo.ir/fa/news/62749

لینک کوتاه: https://seanews.ir/47270