توسعه تبادلات تجاری و همکاری های دوجانبه بین ایران و روسیه

توسعه تبادلات تجاری و همکاری های دوجانبه بین ایران و روسیه

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع استان تومسک روسیه به همراه مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان در بازدید از زیرساخت ها و توانمندی های مجتمع بندری انزلی با اشاره به توسعه مبادلات تجاری و همکاری های دوجانبه ایران و روسیه گفت: بسیار مشتاقیم که نمایشگاهی مشترک به منظور معرفی محصولات و کالاهای تجاری استان تومسک روسیه در استان گیلان برگزار کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، ماکسیم کاستاروف؛ رئیس اتاق بازرگانی و صنایع استان تومسک روسیه در بازدید از زیرساخت ها و توانمندی های مجتمع بندری انزلی با تاکید بر همکاری های دوجانبه گفت: با توجه به ظرفیت های بندر انزلی، بسیار مشتاق هستیم تا نمایشگاهی مشترک برای معرفی برگزار کنیم. محصولات تولیدی و کالاهای تجاری استان. تومسک روسیه در استان گیلان.

وی با اشاره به توسعه زیرساخت های حمل و نقل دریایی در استان گیلان خاطرنشان کرد: مطمئن هستیم مبادلات تجاری و همکاری های دوجانبه ایران و روسیه توسعه می یابد.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع استان تومسک روسیه درباره سرمایه گذاری مشترک بین تومسک روسیه و بندر انزلی اظهار داشت: در سفر امروز پیشنهادات خوبی در راستای سرمایه گذاری مشترک مطرح شد و باید مسائل را به روسیه منتقل کنیم. و من فکر می کنم طرف روسیه نیز مشتاق این مهم است.

لازم به ذکر است هفته گذشته معاون وزیر راه و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از انتقال بخشی از تجارت خارجی روسیه از طریق ایران با ظرفیت ترانزیت 50 میلیون تن خبر داده بود.