توجه ویژه مجلس در قانون بودجه ۱۴۰۲ به توسعه بنادر

توجه ویژه مجلس در قانون بودجه ۱۴۰۲ به توسعه بنادر

عضو کمیسیون سازندگی مجلس شورای اسلامی از توجه ویژه مجلس شورای اسلامی به توسعه بنادر در قانون بودجه سال 1402 خبر داد و گفت: بنادر ظرفیت اقتصادی کشور برای رشد تولید و صنعت است و باید در مسیر پورت های نسل سوم حرکت کنیم.

به گزارش سی نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، اسماعیل حسین زهی با توجه به نامگذاری شعار سال 1402 از سوی سازمان بنادر و دریانوردی، در خصوص ظرفیت بنادر در راستای افزایش تولید و توسعه صنایع کشور صحبت کرد. مقام معظم رهبری که «کنترل تورم، رشد تولید» است. ، تصریح کرد: حدود 75 درصد جمعیت جهان در نوار ساحلی زندگی می کنند اما در کشور ما این گونه نیست و متاسفانه جمعیت کشور از نوار ساحلی فاصله زیادی دارد و در مرکز کشور متمرکز شده است.

وی ادامه داد: علاوه بر این فعالیت های صنعتی و تولیدی کشور در مجاورت بنادر و سواحل صورت نمی گیرد، مشکلی که باعث افزایش قیمت تمام شده کالا شده و نمی توانیم از ظرفیت های دریایی و بندری کشور به خوبی استفاده کنیم.

عضو کمیسیون عمران شورای اسلامی با بیان اینکه کشورهای توسعه یافته به سمت بنادر نسل سوم و چهارم حرکت کرده اند، تصریح کرد: باید در راستای بنادر نسل سوم گام برداریم و شاهد فعالیت های تولیدی، صنعتی و ارزش افزوده باشیم. پشت آب های بنادر

عضو کمیسیون سازندگی مجلس شورای اسلامی افزود: رشد تولید در کشور مستلزم بهره مندی از همه ظرفیت های تولیدی و صنعتی کشور است و تاسیسات بندری یکی از ظرفیت های اقتصادی برای افزایش تولید و توسعه صنعت است. و باید بتوانیم در شمال و جنوب کشور با توجه به وجود بنادر از این ظرفیت کشور به بهترین نحو استفاده کنیم.

حسین زهی با اشاره به اینکه بنادر جنوب کشور در استان های سیستان و بلوچستان، هرمزگان و خوزستان از ظرفیت بسیار بالایی برخوردار است، خاطرنشان کرد: باید شاهد حضور فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران بخش خصوصی در نوار ساحلی کشور باشیم. و با توجه به دسترسی بندر چابهار. با آب های آزاد دنیا و ظرفیت های بسیار بالای کانتینری در بندر شهید رجایی باید از پتانسیل سرمایه گذاران داخلی و خارجی استفاده کرد و با در نظر گرفتن مشوق های مالی و معافیت های مالیاتی شرایط حضور و سرمایه گذاری را تسهیل کرد.

وی همچنین از توجه ویژه شورای اسلامی در قانون بودجه سال 1402 به بنادر کشور خبر داد و گفت: در قانون بودجه سال جاری اعتبارات ویژه ای برای هر چه بهتر کارکرد بنادر در نظر گرفته شده است و امیدواریم وزارت راه در این زمینه اقدام کند. و شهرسازی و سازمان بنادر و دریانوردی این را می پذیرند. از فرصت ویژه به نحو مطلوب استفاده کرده و شاهد رونق بیشتر و بهتر بنادر کشور نسبت به گذشته باشیم.

بازنشر خبر: سی نیوز

منبع: https://www.pmo.ir/fa/news/62484

لینک کوتاه: https://seanews.ir/46311