تنظیم قرارداد همکاری میان عراق و عربستان در زمینه حمل و نقل دریایی

تنظیم قرارداد همکاری میان عراق و عربستان در زمینه حمل و نقل دریایی

وزارت حمل و نقل عراق از تلاش برای تنظیم قرارداد همکاری بین عراق و عربستان سعودی در زمینه حمل و نقل دریایی خبر داد.

به گزارش سی نیوز به نقل از تن نیوز، وزارت حمل و نقل عراق از تلاش برای تنظیم قرارداد همکاری بین عراق و عربستان سعودی در زمینه حمل و نقل دریایی خبر داد.

طالب البدیری، سخنگوی شرکت حمل و نقل عمومی دریایی وزارت حمل و نقل عراق، گفت که دبیرکل شورای وزیران دستور تکمیل پروژه لنگرگاه المتنبی را حداکثر ظرف مدت دو ماه داده است.

وی افزود: کارکنان فنی و مهندسی این شرکت در بغداد در حال انجام عملیات حفاری عمرانی و عمیق هستند تا این لنگرگاه برای افتتاح توسط نخست وزیر در مدت زمان تعیین شده آماده شود.

البدیری خاطرنشان کرد: کار تاکسی آبی در بغداد نیز به دلیل عمق کم ناشی از کاهش سطح آب دجله با مشکلاتی مواجه شد و این امر منجر به تاخیر در اجرای این پروژه در برخی از مناطق مشرف به رودخانه شده است. .

وی همچنین گفت: این کار با هماهنگی نهادهای امنیتی و دبیرخانه شورای وزیران برای آماده سازی مسیر آبی بین لنگرگاه الکاظمیه و المتنبی در حال انجام است.

این طرح در کاهش بار شهروندان و بازکردن گره ترافیکی پایتخت موثر بوده و در زیباسازی چهره شهر نقش دارد.

البدیری در این خصوص ادامه داد: شرکت عمومی حمل و نقل دریایی در تلاش است تا قرارداد همکاری بین عراق و عربستان در زمینه حمل و نقل دریایی و سازوکاری برای اجرا و فعال سازی خطوط دریایی بین بنادر دو کشور راه اندازی کند. .

بازنشر خبر: سی نیوز

منبع: https://www.tinn.ir/fa/tiny/news-257571

لینک کوتاه: https://seanews.ir/48778