تمایل روسیه به استفاده از قابلیت های ترانزیت کالا از بندر چابهار

تمایل روسیه به استفاده از قابلیت های ترانزیت کالا از بندر چابهار

مدیرعامل منطقه آزاد آستاراخان روسیه گفت: بندر چابهار بندری بسیار مهم در سیستم حمل و نقل کالا است که می توان از آن برای ترانزیت بار و کالا به روسیه و کشورهای آسیای میانه استفاده کرد.

به گزارش سی نیوز به نقل از تن نیوز، سرگی میلوشکین از بندر چابهار بازدید کرد و در دیدار با مسئولان اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان افزود: فرصت ها و امکانات سرمایه گذاری بندر چابهار برای پذیرش مناسب است. کالا و پهلوگیری انواع کشتی با تناژ بالا. و می تواند مقصد بار کشورهای آسیای مرکزی باشد.

وی گفت: به همراه هیئتی از جمله یکی از نمایندگان دومای روسیه از زیرساخت ها و امکانات بندر چابهار بازدید کردیم و اینکه اقدامات خوبی برای توسعه این منطقه انجام شده، اتفاق خوبی است.

هیئت روسی در راستای بررسی ترانزیت کالاهای روسی از هند و جنوب شرق آسیا از زیرساخت های طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار بازدید و در دیدار با مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان از ظرفیت های مزایا و فرصت های بندر چابهار و نقش این بندر. در کریدور شمال به جنوب بررسی شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان نیز گفت: زیرساخت های لازم برای تخلیه و بارگیری کالا در بندر چابهار ایجاد شده و تخفیف و مشوق هایی برای صاحبان کالا و سرمایه گذاران در نظر گرفته شده است و هم اکنون وجود دارد. محدودیتی برای پذیرش کشتی های بزرگ 100 هزار تنی وجود ندارد و خدمات زیرساختی در این بندر ارائه نمی شود.

قاسم عسکری نسب افزود: بسته های پیشنهادی در حوزه های اسکله سازی، اسکله سازی، پایانه های کانتینری و مواد فله به سرمایه گذاران خصوصی و خارجی ارائه می شود.