تقویت اقتصاد دریامحور، برنامه جدی دولت است

تقویت اقتصاد دریامحور، برنامه جدی دولت است

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به رویکرد دولت سیزدهم در بحث افزایش روابط تجاری با کشورهای همسایه گفت: در این راستا تقویت اقتصاد دریامحور به طور جدی در دستور کار قرار دارد.

به گزارش سی نیوز به نقل از ایرنا، علی اکبر صفایی در حاشیه بازدید از بندر شهید رجایی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نگاه دولت به مسائل دریایی و بندری در راستای اقتصاد دریا محور داشتن ظرفیت های مناسب در حوزه دریایی در راستای تجارت خارجی و ارتباطات اقتصادی با کشورهای همسایه باید فراهم شود و این امر در مقیاس بین المللی و به طور جدی در دستور کار قرار دارد.
وی ادامه داد: همچنین پروژه هایی در دست اجراست که می تواند اقتصاد محلی، اقتصاد شهرهای ساحلی و حتی اقتصاد استان های کوچک استان های ساحلی را حمایت کند و تا پایان امسال خبرهای خوبی برای بنادر کوچک خواهیم داشت. سال
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در خصوص استقرار نیروهای کارآمد و متخصص در بنادر شرق استان هرمزگان نیز گفت: ظرفیت های جدیدی که در دولت سیزدهم در حوزه دریا و بندر ایجاد می شود، تحولات بزرگی ایجاد می کند.
صفایی با بیان اینکه پروژه هایی در حوزه بنادر مسافری آغاز شده و 9 اسکله جدید در بنادر مسافری ایجاد می شود، خاطرنشان کرد: سازمان بنادر آمادگی دارد با دستور رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور نسبت به استخدام اقدام کند. متخصصان محلی در صنعت حمل و نقل دریایی. جذب کنند.