تعمیرات اسکله شناور جزیره لاوان در بندر شهید رجایی آغاز شد

تعمیرات اسکله شناور جزیره لاوان در بندر شهید رجایی آغاز شد

معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: اسکله فلزی شناور جزیره لاوان برای تعمیرات اساسی و زیرآبی و بهینه سازی به بندر شهید رجایی منتقل شد.

به گزارش سی نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، فریدون پیشدار اظهار داشت: عملیات بدنه زیر آبی اسکله فلزی سه پیکر شناور جزیره لاوان که برای تعمیرات اساسی و زیرآبی به بندر شهید رجایی منتقل شده بود، آغاز شد.

وی ادامه داد: این اسکله فلزی شناور پس از تعمیر و بازسازی کامل به بندر سیریک منتقل و نصب می شود.

معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، تعمیرات اصلی این اسکله را سه بدنه مجزا شامل خزه بری بدنه زیر آب، شستشوی بدنه زیرآبی و سطح سطح، بلاست کل سطح زیر آب و سطح، ضخامت سنجی، تعویض ورق، استحکام بخشی اسکلت فولادی و استحکامات رویی اسکلت فلزی و کاسه سازه حفاظ رویی عنوان کرد.

پیشدار انتقال اسکله فلزی شناور از بندر شهید بهنار به بندر سیریک را از دیگر اقدامات معاونت فنی و نگهداری عنوان کرد و افزود: در راستای توسعه زیرساخت های بندر سیریک، با هماهنگی های لازم با مدیران بنادر شرق استان، اسکله مذکور در این بندر نصب می شود.

وی طول این اسکله فلزی را 20 متر، عرض 8 متر و ارتفاع 2.7 متر اعلام کرد که امکان پهلوگیری انواع شناورها از جمله یدک کش آتش نشانی را دارد.

معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان خاطرنشان کرد: پس از ساخت فونداسیون بتنی و ساخت پل دسترسی، امکان استفاده از این اسکله در بندر سیریک فراهم می شود که سهم بسزایی در پذیرش شناورها و توسعه نرم عملیاتی بندر خواهد داشت.

بازنشر خبر: سی نیوز

منبع: https://www.pmo.ir/fa/news/63727

لینک کوتاه: https://seanews.ir/49913