تشکیل پرونده ثبتِ بیش از یکهزار قایق صیادی در هرمزگان

تشکیل پرونده ثبتِ بیش از یکهزار قایق صیادی در هرمزگان

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به اینکه ثبت قایق های 2 زمانه بنزینی مستلزم تایید هیات وزیران است گفت: تاکنون برای هزار و 368 متقاضی ثبت نام شناورهای صیادی در این اداره کل تشکیل شده است. اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان

به گزارش سی نیوز، حسین عباس نژاد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از طریق سازمان بنادر و استانداری هرمزگان در حال پیگیری برای تسریع در ابلاغ مصوبه مذکور هستیم.

وی در تشریح اقدامات انجام شده برای ثبت نام شناورهای صیادی ناشناس ادامه داد: از ابتدای تیرماه برنامه ریزی و برگزاری جلسه ای با استانداری هرمزگان، سازمان منطقه آزاد کیش و تعاونی های صیادی به منظور هماهنگی و اطلاع رسانی به منظور تسهیل شرایط تحویل سند، شروع فرآیند ثبت نام قایق ها ناشناس شد.

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان با بیان اینکه در حال حاضر نمایندگان این اداره کل آماده پذیرش مدارک متقاضیان در 9 بندر سازمانی هستند، ادامه داد: بر اساس مناطق، 341 مورد در منطقه غرب استان وجود دارد. 429 مورد در مرکز استان و 598 مورد در شرق استان. ارجاعات تشکیل شده است

رد 24 درخواست از دارندگان پروانه بندر ملی

به گفته عباس نژاد؛ در بررسی های انجام شده تاکنون 24 درخواست از دارندگان پروانه بندر ملی به دلیل ثبت قبلی شناور با کاربری تفریحی، نداشتن مدارک قایق پروانه بندری و یا فروش قایق پروانه بندری به شخص ثالث رد شده است.

وی بیان کرد: متقاضیان غرب استان می توانند با مراجعه به نمایندگان این اداره کل در بنادر لنگ، جزیره ابوموسی و جزیره کیش، در مرکز استان به جزیره قشم و اداره ثبت نام مرکزی بندرعباس مراجعه کنند. و در شرق استان به بنادر تیاب، سیریک و جاسک مراجعه و مدارک خود را تحویل دهند. تکمیل

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان مدارک مورد نیاز در این مرحله را از جمله کپی اصل تصویر پروانه بندری و اصل تصویر گواهی موتور شناور اعلام کرد و گفت: به محض انجام مدارک و غربالگری اولیه. تکمیل شد، بازرسان ثبتی آماده شروع بازرسی ثبت نام هستند و ما رتبه بندی می کنیم.

عباس نژاد تصریح کرد: برای رفاه حال متقاضیان، نماینده صندوق بیمه کشاورزی در اداره بازرسی و ثبت احوال مرکزی مستقر شده است تا در صورت نیاز، پوشش بیمه ای صیادان در محل ارائه شود.

وی با بیان اینکه با تمام امکانات و تجهیزات به موسسات طبقه بندی اعلام شده است که آماده بازرسی رده بندی و صدور گواهی ایمنی شناورهای متقاضی باشند، خاطرنشان کرد: میز خدمات ویژه متقاضیان ثبت قایق های ناشناس انجام شده است. تاسیس در اداره مرکزی بازرسی و ثبت شناورها واقع در بندر شهید باهنر.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی افزود: با تشکیل اکثریت نسبی پرونده متقاضیان، جدول زمانی برای انجام بازرسی های ثبت نام و طبقه بندی تهیه و به اطلاع متقاضیان می رسد تا معاینه فنی به صورت منطقه ای انجام شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان تاکید کرد: پس از تکمیل مدارک متقاضیان، زمان و مکان حضور بازرسان به اطلاع تعاونی ها خواهد رسید و موظف به ارائه اطلاعات دقیق برای حضور مالک و کشتی در محل تعیین شده

بازنشر مطالب: سی نیوز

منبع: https://www.irna.ir/news/85163937

لینک کوتاه: https://seanews.ir/49551