تشکیل ناوگانی جدید در حاشیه ناوگان حمل‌و‌نقل کانتینری

تشکیل ناوگانی جدید در حاشیه ناوگان حمل‌و‌نقل کانتینری

کشتی های کمتر شناخته شده بانکوکمکس پدیده جدیدی در زمینه حمل و نقل کانتینری هستند که از سال 2010 در دریاها فعالیت می کنند. این کشتی ها اکنون به استانداردی واقعی برای تجارت منطقه ای تبدیل شده و ناوگانی را در کنار ناوگان حمل و نقل کانتینری تشکیل می دهند.

به گزارش گروه بین الملل مانا به نقل از آلفالینر; این کشتی ها در ابتدا برای دسترسی به بندر بانکوک طراحی شده بودند، اما به مرور زمان محبوبیت خاصی پیدا کردند و در حال حاضر در مناطقی مانند مدیترانه، آمریکای جنوبی، کارائیب، خاورمیانه، آفریقا، استرالیا، نیوزلند و اقیانوس آرام مورد استفاده قرار می گیرند. جزایر. می گیرند.

این کشتی‌ها معمولاً 172 متر طول و 32 متر عرض دارند، اما متأسفانه در تعداد کشتی‌های کانتینری کمتر مورد توجه قرار می‌گیرند. اما این کشتی ها برای هر نوع منطقه ای ساخته شده اند.

این شناورها که معمولاً ظرفیت کانتینری بین 1700 تا 1900 تی یو دارند در تجارت منطقه ای مورد استفاده قرار می گیرند. تاریخ ساخت آنها به سال 2010 باز می گردد، در حال حاضر 281 کشتی Bangkokmax با ظرفیت 517000 teu در جهان وجود دارد و 117 کشتی دیگر با ظرفیت 214000 teu در حال سفارش هستند.

این کشتی ها مجهز به اسکرابر هستند و معمولا ظرفیتی در حدود 1800 و 1900 teu دارند و قابلیت صرفه جویی در مصرف انرژی و سیستم تصفیه آب متعادل دارند و مورد تایید سازمان IMO هستند. فیلیپین، چین و ژاپن در ساخت این کشتی ها مهارت دارند.

با این حال، به گفته تحلیلگران آلفالینر، این نوع کشتی پدیده نسبتا جدیدی در زمینه حمل و نقل کانتینری است و در تجارت درون آسیایی رشد بیشتری دارد. این کشتی ها در حال تبدیل شدن به برندی هستند که ظرفیت آن از 1000 teu شروع شده و تا 1900 teu ادامه دارد.

در این رابطه باید گفت که مرسک یکی از طرفداران کشتی های بانکوکمکس است که به کشتی های دنده ای نیز معروف هستند و در حال حاضر 42 فروند از این کشتی ها توسط این شرکت دانمارکی اداره می شود.

در ادامه این گزارش آمده است سرمایه گذاری های گسترده تری از سوی مالکان و بهره برداران برای این نوع کشتی ها انجام شده است و پیش بینی می شود تا پایان سال 2023 حدود 60 فروند کشتی به مشتریان تحویل داده شود.

چنین شناورهایی با ظرفیت 1700 تا 1800 teu با نرخ روزانه 1600 تا 1800 دلار اجاره داده می شوند و قیمت آنها بستگی به مسیر دارد.

به طور کلی، 360 کشتی کانتینری Bangkokmaxes برای رسیدن به یک استاندارد خاص در حال توسعه هستند.

در پایان این گزارش به نظر می رسد استقبال بیشتری از این کشتی ها در آسیا صورت گیرد.

بازنشر خبر: سی نیوز

منبع: https://mana.ir/fa/news/96058

لینک کوتاه: https://seanews.ir/48156