تسهیلات ویژه سازمان بنادر برای ساخت شناورهای مسافربری

تسهیلات ویژه سازمان بنادر برای ساخت شناورهای مسافربری

عضو هیئت مدیره و معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: این سازمان در زمینه ساخت شناورهای مسافری و تردد در آب های داخلی و بین المللی حمایت های ویژه ای از جمله تسهیلات بدون بهره و 90 درصد داشته است. تخفیف. تعرفه بندری و تامین سوخت یارانه ای ذکر شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، مجیدعلی نازی در جلسه ستاد تسهیلات سفر استان بوشهر اظهار داشت: ارائه تسهیلات صندوق مدیریت شده برای ساخت شناورهای مسافری یکی از تسهیلات ویژه بنادر و دریانوردی است. سازمان دریانوردی و در این طرح 80 درصد تسهیلات مورد نیاز برای ساخت شناور با بهره است. صفر درصد پرداخت می شود.

وی بیان کرد: همچنین تخفیف 90 درصدی در تعرفه های بندری کشتی های مسافربری لحاظ شده است که تمامی سفرهای داخلی و خارجی را پوشش می دهد.

علی نازی ادامه داد: تامین سوخت یارانه ای مورد نیاز کشتی های مسافربری یکی از تسهیلات ویژه سازمان بنادر و دریانوردی برای تردد کشتی های مسافربری است که با توجه به اختلاف قیمت بسیار بالا، توجیه اقتصادی خوبی برای تردد کشتی های مسافربری ایجاد کرده است. با سوخت بانکی

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی افزود: این سازمان تسهیلات و حمایت های ویژه ای را برای سرمایه گذاری در گردشگری دریایی ارائه کرده و این ظرفیت ها باعث جذابیت سرمایه گذاری در این بخش شده است.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود اظهار داشت: برای ساخت 2 پایانه مسافربری دریایی در استان بوشهر اعتبار بسیار خوبی تامین شد به طوری که 900 میلیارد ریال برای ساخت تاسیسات دریایی پایانه بوشهر و 700 میلیارد ریال برای احداث تاسیسات دریایی پایانه بوشهر پیش بینی شد. بهسازی و تعمیرات اساسی سالن پایانه مسافربری دریایی بوشهر. میلیاردها اعتبار تخصیص یافت.

علی نازی یادآور شد: پروژه تعمیرات اساسی پایانه بین المللی مسافربری بوشهر هم اکنون پیشرفت خوبی دارد و پیش بینی می شود تا اسفند 1402 به بهره برداری برسد.

وی افزود: برای امسال در تامین اعتبار جلیقه نجات اعتبار آن از روش متمرکز حذف شد که کمک زیادی به تجهیز بنادر به این نوع جلیقه ها کرده است.

علی نازی ادامه داد: سازمان بنادر و دریانوردی تسهیلات ویژه ای برای تردد دریایی در نظر گرفته است و انتظار می رود سایر سازمان ها نیز پای کار بیایند و در این زمینه نقش پررنگی داشته باشند.

وی گفت: امسال خدمات گردشگری دریایی در بنادر جنوب از جمله آبادان و خرمشهر تا پاسی از شب ادامه داشته است که نشان از توجه ویژه سازمان بنادر به تردد دریایی دارد.

علی نازی افزود: در بنادر هدف طرح ترافیک گردشگری دریایی به ویژه بنادر استان بوشهر با ارزیابی های انجام شده اکثر گردشگران از نحوه دریافت خدمات رضایت کامل داشتند و در این راستا از تلاش همه عوامل مربوطه

وی گفت: همچنین با استفاده از جایروپلن در بازدید 2 ساعته از سواحل هدف استان بوشهر در طرح تسهیل تردد دریایی شاهد پویایی و رونق فعالیت ها در این منطقه بودیم.

علی نازی بیان کرد: در برخی بنادر با وجود ساخت اسکله های ایمن، فعالیت ها در مناطق دیگر متمرکز است و انتظار می رود قایق داران به منظور تامین ایمنی فعالیت خود را در اسکله های مجاز متمرکز کنند.

بازنشر: سی نیوز

منبع: https://www.pmo.ir/fa/news/62318

لینک کوتاه: https://seanews.ir/45545