تردد شناورهای مسافری از بنادر غرب هرمزگان به کیش ممنوع شد

تردد شناورهای مسافری از بنادر غرب هرمزگان به کیش ممنوع شد

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان گفت: به دلیل شرایط نامساعد جوی حاکم بر حوزه دریا از امروز تا بامداد یکشنبه 7 اسفندماه اجازه تردد شناورهای مسافری در بنادر غرب کشور را نخواهند داشت. .

به گزارش سی نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، مرتضی سالاری افزود: با توجه به هشدارهای مکرر جوی مبنی بر وزش باد نسبتا شدید غربی و مواج دریا، حرکت شناورها از بندر آفتاب و چارک به مقصد جزیره کیش متوقف شده است. و این محدودیت تا صبح روز یکشنبه 7 اسفند ادامه دارد.

وی ادامه داد: هموطنانی که قصد تجربه سفرهای دریایی از مسیر غرب به مناطق گردشگری از جمله جزیره کیش را دارند باید با ارسال شماره 2 به سامانه پیامکی 5004001983692 از وضعیت آب و هوای دریا و زمان حرکت شناورها مطلع شوند.

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان با بیان اینکه تعطیلی بنادر مسافری در شرایط نامساعد جوی به دلیل ارتقای ایمنی سفر و سلامت همشهریان است، تاکید کرد: از قبل از طریق پیامک به مسافران و گردشگران اطلاع رسانی می شود. سامانه و برنامه ریزی وضعیت دریانوردی منطقه اطلاع رسانی شده و در صورت تعطیلی بنادر از شناورهای غیرمجاز که استانداردهای لازم را ندارند و ارتباط رادیویی با مراکز جستجو و نجات استفاده نشود.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی غرب استان بر لزوم استفاده از جلیقه نجات و رعایت نکات ایمنی در سفرهای دریایی تاکید کرد و تصریح کرد: هموطنان می توانند در صورت بروز هرگونه اضطراری در دریا ضمن شنیدن توصیه های فرماندهان شناور با شماره تلفن 1550 تماس بگیرند. . وضعیت را اعلام کنید.

به گفته سالاری؛ 21 فروند لندینگ کرافت با ظرفیت 902 خودرو و 10 شناور مسافری با ظرفیت 1265 صندلی برای جابجایی مسافران نوروزی در بنادر غرب استان به جزیره کیش آماده شده است.

کشتی های نوروزی 1402 از 4 اسفند آغاز شده و تا 25 فروردین 1402 ادامه خواهد داشت.

بازنشر: سی نیوز

منبع: https://www.pmo.ir/fa/news/62137

لینک کوتاه: https://seanews.ir/45198