تردد شناورهای سبک و نیمه سنگین در جزایر غربی هرمزگان ممنوع!

تردد شناورهای سبک و نیمه سنگین در جزایر غربی هرمزگان ممنوع!

کارشناس هواشناسی استان هرمزگان گفت: وزش باد نسبتا شدید و مواج بودن دریا پدیده بارز بنادر غرب استان هرمزگان است.

به گزارش سی نیوز به نقل از ایسنا، مرضیه سیسی پور در تشریح این خبر افزود: از ظهر وزش باد نسبتا شدید (شمال غربی-جنوب غربی) در جزایر غربی استان (کیش و لاوان) و همچنین غرب تنگه هرمز باعث شده است. امواج. دریا می شود.

وی با اشاره به اینکه سرعت وزش باد در نواحی دریایی جزایر غربی به بیش از 40 کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج به نزدیک به 200 سانتی متر می رسد، گفت: باید از حرکت شناورهای سبک و نیمه سنگین جلوگیری و اقدامات لازم انجام شود. ترتیبات حرکت کشتی های مسافربری و کشتی های تجاری را ایمن کنید.

کارشناس هواشناسی استان هرمزگان با بیان اینکه وزش باد نسبتاً شدید شمال غربی تا ظهر روز دوشنبه (9 آبان) در جزایر غربی استان ادامه خواهد داشت، افزود: روزهای یکشنبه و دوشنبه در برخی نقاط استان از جمله شرق موج خواهد گذشت. بخش هایی از استان و بخش هایی از تنگه هرمز. افزایش ابر و رگبار پراکنده باران پیش بینی می شود.

وی بیان کرد: در روزهای دوشنبه (9 آبان) و سه شنبه (1 آذر) با تغییر جهت وزش باد در نواحی مرکزی و شرقی استان و همچنین تنگه هرمز وزش باد نسبتاً شدید شمال شرقی موجب گرد و غبار و موج در منطقه می شود. تنگه هرمز.

سی سی پور در پایان تصریح کرد: از نظر دما در هفته جاری در اکثر مناطق کاهش نسبی کمینه دما پیش بینی می شود.