تداوم و پیگیری مکاتبات با طرف عراقی برای خارج‌سازی باقی‌مانده مغروقه‌ها از اروندرود

تداوم و پیگیری مکاتبات با طرف عراقی برای خارج‌سازی باقی‌مانده مغروقه‌ها از اروندرود

حذف کشتی های غرق شده، مدیرکل بندر و کشتیرانی خرمشهر گفت: در بازدید از جاده اروند، تمامی شناورهای غرق شده باقیمانده مورد بررسی قرار گرفت و در خصوص پیگیری برای جابجایی آنها و همچنین مکاتبات و پیگیری لازم دستورات لازم داده شد. – از طریق منابع مربوطه با طرف عراقی برای حذف این کشتی های غرق شده اقدام کنید. علف های هرز نیز انجام می شود.

به گزارش سی نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علی عسکری مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر به همراه معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان از آبراه اروند بازدید کرد. به مدت 5 ساعت

وی در این بازدید ضمن بررسی امکان لایروبی اروند اعلام کرد: در صورت لایروبی سه نقطه بحرانی اروندرود که 11 میلیون مترمکعب است، ظرفیت تردد به میزان قابل توجهی افزایش می یابد و امکان تردد شناورها به سمت بالا فراهم می شود. به ورودی 8.5 متری خواهد بود

مدیرکل بندر و کشتیرانی خرمشهر گفت: لایروبی اروندرود همواره یکی از موضوعات مهم منطقه برای رونق بندر و تردد شناورها محسوب می شود که در برخی نقاط نیازمند همکاری طرف عراقی است.

عسگری تصریح کرد: در این بازدید تمامی گروگان های باقی مانده مورد معاینه قرار گرفت و دستورات مقتضی در خصوص پیگیری مجدانه برای خروج آنها داده شد و همچنین مکاتبات و پیگیری های لازم از طریق منابع مربوطه با طرف عراقی انجام خواهد شد. برای حذف این گروگان ها».

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر تنها سه فروند شناور غرق شده در آبراه اروند باقی مانده است که ممکن است برای تردد ایمن در طول آبراه با خطر مواجه شود، تصریح کرد: پیگیری حذف این سه شناور در سال جاری با جدیت انجام می شود.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: بزرگترین خاکریز باقی مانده از جنگ در حوالی اسکله خانیان تحمیل شده که یکی از باریک ترین و خطرناک ترین نقاط این آبراه اروند را ایجاد کرده و حذف آن در دستور کار قرار دارد.

بازنشر خبر: سی نیوز

منبع: news.mrud.ir/news/135187

لینک کوتاه: https://seanews.ir/47928