تخلیه و بارگیری همزمان ۱۶ کشتی حامل ۸۱۵ هزار تن کالا در بندر امام خمینی (ره)

تخلیه و بارگیری همزمان ۱۶ کشتی حامل ۸۱۵ هزار تن کالا در بندر امام خمینی (ره)

معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان با اشاره به اینکه بندر امام خمینی (ره) بزرگترین منطقه بندری ویژه اقتصادی کشور است، گفت: هم اکنون عملیات تخلیه و بارگیری همزمان 16 فروند کشتی با تناژ بیش از 815 هزار تن انواع کالا در این منطقه ویژه در حال انجام است.

به گزارش سی نیوز، داوود چگنی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تاکید بر اینکه تخلیه و بارگیری این میزان کالا با استفاده از مدرن ترین تجهیزات راهبردی بندر امام در حال انجام است، اظهار داشت: از مجموع این کشتی ها هفت فروند شناور حامل کالاهای اساسی (شامل دانه روغنی، سویا، ذرت) با وزن بیش از 498 هزار تن هستند.

وی با بیان اینکه سه فروند شناور حامل کالاهای ام دی اف با تناژ بیش از 88 هزار تن هستند، ادامه داد: همچنین دو فروند شناور حاوی زغال سنگ با تناژ 82 هزار تن و 4 شناور دیگر کالاهای صادراتی از جمله سنگ آهن، کلینکر، نفت صنعتی و نفت کوره را با تناژ بیش از 154 هزار تن حمل می کنند.

سازمان امور بندری و ادارات اقتصادی کلدر و دریانوردی خوزستان به ارتقاء شاخص های تشخیص و بارگیری، تامین تجهیزات جدید توسط بخش ویژه و همچنین حفظ و ارتقاء داخلی آماده ساخت تجهیزات در مجتمع بزرگ بندری امام خمینی(ره) اشاره کرد و گفت: از کشتی های حمل و نقل، صاحبان کالا و خطوط کشتیرانی برای مصرف کنندگان دعوت می شوند. داخل کشور خواهد شد.

چگانی بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون در مجموع هفت میلیون تن کالا در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) تخلیه و بارگیری شده است.

بر اساس این گزارش 90 درصد واردات برخی اقلام اساسی از طریق این بندر انجام می شود که تاثیر مستقیمی بر امنیت غذایی کشور دارد.

بازنشر خبر: سی نیوز

منبع: https://www.irna.ir/news/85169640

لینک کوتاه: https://seanews.ir/49685