تاکید مسقط برای تحقق تجارت به آسیای میانه از طریق بنادر ایران

تاکید مسقط برای تحقق تجارت به آسیای میانه از طریق بنادر ایران

وزیر حمل و نقل، ارتباطات و فناوری اطلاعات عمان در راس هیاتی با معاون وزیر راه و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی دیدار و در خصوص توسعه همکاری های لجستیکی و تجارت دریایی از طریق بنادر ایران گفت وگو کرد.

به گزارش سی نیوز به نقل از مانا، سعید بن حمود المائولی وزیر حمل و نقل، ارتباطات و فناوری اطلاعات عمان در دیدار با علی اکبر صفایی بر تشکیل خط کشتیرانی کانتینری منظم، توسعه سرمایه گذاری های بندری و توسعه سرمایه گذاری در بندر تاکید کرد. تحقق تجارت به آسیای مرکزی از طریق بنادر ایران. .

در این نشست که نمایندگان بخش خصوصی و فدراسیون حمل و نقل و لجستیک ایران نیز حضور داشتند، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی به تشریح تصویری جامع از همکاری‌های اقتصادی و تجاری منطقه در دو سال گذشته پرداخت و اظهار داشت: در مذاکرات توسعه همکاری‌های ترانزیتی با کشورهای همسایه، در مرحله اجرای پروژه‌های مشخص و عملیاتی‌سازی قراردادهای امضا شده هستیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه رویکرد دولت در تمامی مذاکرات منطقه ای پروژه محور بوده است، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران قرار است کریدور شمال – جنوب و شرق – غرب را راه اندازی و به هم متصل کند، پروژه هایی از جمله تامین. کشتی های تجاری به ویژه در دریای خزر. ، سرمایه گذاری در بنادر، افزایش ظرفیت راه آهن در حال انجام و بهره برداری است.

صفایی همچنین از ایجاد خط منظم کانتینری بین بندرعباس در هرمزگان و بنادر عمان خبر داد و تردد شناورهای مسافری بین عمان و چابهار را یکی از مهمترین موضوعات همکاری های دریایی تهران و مسقط دانست.

آمادگی بخش خصوصی عمان برای سرمایه گذاری لجستیک در ایران

همچنین در این دیدار سعید المائولی وزیر حمل و نقل و ارتباطات عمان نیز توسعه حمل و نقل دریایی و سرمایه گذاری بین بندری را مورد بحث و بررسی قرار داد. وی ایجاد خطوط منظم کشتیرانی و ایجاد بندر خشک و تحقق تجارت به آسیای میانه از طریق بنادر ایران را سه هدف اصلی خود در سفر به تهران عنوان کرد.

وزیر حمل و نقل و ارتباطات عمان بر عملیاتی شدن معاهده عشق آباد و تحقق تجارت با کشورهای آسیای میانه به عنوان مهمترین راهبرد دولت عمان در تجارت دریایی منطقه تاکید کرد و آمادگی بخش خصوصی این کشور را اعلام کرد. سرمایه گذاری در حوزه لجستیک و بندری در بنادر ایران. .

جلیل اسلامی معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر در این جلسه علاوه بر ارتقای ظرفیت های تجاری بین تهران و مسقط، توسعه فعالیت های ترانزیتی و لجستیکی را نیز از مهمترین اهداف سازمان بنادر برشمرد.

بر اساس این گزارش وزیر حمل و نقل، ارتباطات و فناوری اطلاعات عمان و هیئت همراه از ظرفیت های اقتصادی و تجاری استان هرمزگان از جمله بندر شهید رجایی بازدید کردند.
سعید المائولی در این بازدید، بندر شهید رجایی را بندری مجهز، فعال و پرنشاط توصیف کرد و خواستار توسعه همکاری های آموزشی و سرمایه گذاری های بندری با ایران شد.

بازنشر خبر: سی نیوز

منبع: https://mana.ir/fa/news/95879/

لینک کوتاه: https://seanews.ir/47311