تاکید ایران و عمان بر ارتباط مستقیم بین بنادر دو کشور و تقویت کشتیرانی

تاکید ایران و عمان بر ارتباط مستقیم بین بنادر دو کشور و تقویت کشتیرانی

وزیر امور خارجه عمان با بیان اینکه روابط تهران و مسقط تاریخی و ممتاز است، گفت: سفر سلطان عمان به تهران زمینه ساز مرحله جدیدی از روابط دو کشور است.

به گزارش سی نیوز به نقل از ایسنا، بدر بن حمد آلبوسعیدی وزیر امور خارجه عمان در نشست خبری مشترک با وزیر امور خارجه ایران در حاشیه سفر سلطان عمان به تهران گفت: روابط ایران و عمان تاریخی و بسیار خوب است. سفر مهم سلطان عمان به تهران بیانگر روابط تاریخی و ممتاز دو کشور است و معتقدیم این سفر مرحله جدیدی در روابط دو کشور ایجاد می کند و ما را برای آغاز فعالیت ها و همکاری های پربارتر آماده می کند.

این دیپلمات عالی رتبه عمانی با بیان اینکه مذاکرات انجام شده بین رئیس جمهور ایران و سلطان عمان نشان دهنده روحیه مثبت حاکم بر روابط دو کشور است، تصریح کرد: در جریان رایزنی های امروز دو کشور بر سر موضوع گسترش همکاری ها. ایران و عمان در حوزه‌های گردشگری، گردشگری سلامت، امنیت غذایی، کشاورزی، صنایع تبدیلی، انرژی تجزیه‌پذیر، ارتباط مستقیم بنادر دو کشور و تقویت کشتی‌رانی مورد تاکید قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در این دیدار سران دو کشور بر تقویت و توسعه روابط کشورهای منطقه با کشورهای همسایه تاکید کردند، اظهار داشت: معتقدیم روابط نزدیک ایران و همسایگان ما در نهایت منجر به افزایش روابط خواهد شد. امنیت، ثبات و رفاه در منطقه است. در این چارچوب بر گسترش تعاملات بین کشورهای منطقه و کشورهای همسایه تاکید داریم.

ویرایش و بازنشر خبر: سی نیوز

منبع: isna.ir/xdNX4c

لینک کوتاه: https://seanews.ir/47908