تأمین بیش از ۸۰ درصد نهاده های دامی کشور از بندر امام خمینی(ره)

تأمین بیش از ۸۰ درصد نهاده های دامی کشور از بندر امام خمینی(ره)
تأمین بیش از ۸۰ درصد نهاده های دامی کشور از بندر امام خمینی(ره)
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور با هدف بررسی و رفع موانع ترخیص کالای اساسی از بنادر ضمن بازدید از مجتمع بندری امام خمینی(ره)، شیوه‌های تسهیل و تسریع در خروج کالاهای اساسی را بررسی کرد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، معاون  هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور در حاشیه بازدید از مجتمع بندری امام خمینی(ره) با  اشاره به اینکه در  این بازدید با توجه به حضور استاندار و مدیران ذیربط، بازدید خیلی خوبی بود، اظهار  داشت: یک سری مشکلات در خصوص ترخیص کالاهای اساسی بندرامام خمینی(ره) وجود دارد که در جلسه جمع بندی آنها را بررسی و راهکارهای لازم را ارائه می دهیم.
بابک دین پرست  افزود: حدود ۷۵ تا ۸۰ درصد کالاهای اساسی و نهاده های دامی مورد نیاز کشور از بندرامام وارد و به عنوان یکی از بنادر استراتژیک کشور محسوب می شود.
وی تصریح کرد: یک سری مشکلات اداری وجود دارد که در هفت عنوان که مهمترین آن تأمین کامیون برای حمل کالاهای اساسی بود؛ در حال حاضر بالغ بر سه میلیون و ۵۰۰ هزار تُن کالای اساسی موجود در انبارهای بندرامام همینی(ره) داریم.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ‌ای وزارت کشور با اعلام این خبر که با احتساب کالاهای روی کشتی های در حال تخلیه و در بندرگاه داریم حجم این کالاها به چهار میلیون و ۴۰۰ هزار تُن می رسد، گفت: کمبود کامیون مهمترین مشکل مطرح شده بود که طی مذاکره تلفنی با دو نفر از معاون وزیر راه مقرر شد که با صدور فراخوانی تا پایان هفت این مشکل را حل کنند.
دین پرست عنوان کرد: با وجود مصوبات خوب هیئت دولت و همچنین تصمیمات ستاد نظیم بازار کشور که واردکنندگان بتوانند تا ۹۰ درصد کالاهای اساسی خود را با اخذ تعهدات از گمرک خارج کنند ولی متأسفانه ناهماهنگی بین دستگاه ها وجود دارد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ‌ای وزارت کشور  با اشاره به صدور ابلاغیه گمرک ایران به ناظر گمرکات استان خوزستان ادامه داد: امروز هماهنگی ها انجام می شود که استاندار خوزستان با جدیت کامل پیگیری لازم را انجام دهند؛ امیدوارم با تصمیم گیری های نهایی که امروز در جلسه استانی اخذ می شود، بتوانیم مشکلات موجود در این زمینه را رفع کنیم.
دین پرست با اشاره به اینکه چند عنوان از مشکلات مطرح شده باید در سطح ملی پیگیر شود، بیان کرد: این مشکلات را شخصا در سطح ملی پیگیری و نسبت به رفع آنها امیدوار هستم؛ کالاهای ترخیصی نیز به زودی به شهرستان ها منتقل و مشکلات جزئی این بخش هرچه سریعتر رفع می شود.
وی با اشاره به اینکه ۴۰ درصد از کالاهای اساسی توسط شرکت های دولتی واردات شده تأکید کرد: در حال حاضر کمبودی وجود ندارد و دولت با وجود همه محدودیت های مالی که برای تأمین ارز مورد نیاز داشته ولی اعتبار مورد نیاز را تأمین کرده است؛ مشکلی در زمینه تأمین کالای اساسی در سطح کشور ندارد.