بیش از 31 هزار میلیارد ریال در بنادر خوزستان سرمایه گذاری شد

بیش از 31 هزار میلیارد ریال در بنادر خوزستان سرمایه گذاری شد

معاون امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: در راستای تحقق توسعه تجارت دریامحور خوزستان بیش از 31 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری دولت برای 86 پروژه زیربنایی انجام شد.

به گزارش سی نیوز به نقل از خبرگزاری مهر، علی فتحی در بازدید میدانی از پروژه های عمرانی منطقه ویژه اقتصادی بندر امام در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این بندر علاوه بر اینکه بزرگترین بندر منطقه جنوب غرب کشور است. همجواری با 70 درصد مراکز مهم صنعتی و جمعیت کشور نیز نقش مهمی در زنجیره حمل و نقل و تامین کالاهای اساسی کشور دارد.

وی افزود: سازمان بنادر و دریانوردی هم اکنون در حال مطالعه و اجرای 86 طرح با اعتباری بالغ بر 31 هزار و 408 میلیارد ریال در بندر امام و بنادر تابعه است.

یکی از اعضای هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه امسال 8 هزار و 270 میلیارد ریال به این پروژه های زیربنایی اختصاص یافته است، گفت: تاکنون بیش از 5 هزار میلیارد ریال از این اعتبارات جذب شده است که با تلاش پیش بینی می شود. در حال انجام، بقیه این اعتبار به زودی 100 درصد جذب خواهد شد.

فتحی یادآور شد: سازمان بنادر و دریانوردی آمادگی دارد در صورت نیاز با تعریف پروژه های کاربردی دیگر سهم اعتبارات عمرانی بنادر خوزستان را افزایش دهد.

وی به بخشی از تعهدات سازمان بنادر و دریانوردی در قالب مسئولیت های اجتماعی در خوزستان اشاره کرد و افزود: این سازمان با وجود محدودیت های شدید اعتباری، پروژه های مختلفی را در حوزه راه و ایجاد زیرساخت های دریا محور در خوزستان تعریف کرده است. مناطق محروم به منظور ایجاد فرصت های شغلی پایدار. ارائه شود

معاون مهندسی و توسعه زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی تصریح کرد: در این راستا سه پروژه اجرایی، عمرانی و تامین تجهیزات با اعتباری بالغ بر 954 میلیارد ریال در بندر شادگان و در بندر سجافی نیز سه پروژه عمرانی و تجهیز دیگر انجام شد. با اعتباری بالغ بر 884 میلیارد ریال. میلیارد ریال در حال مطالعه یا اجراست.

فتحی در ادامه احداث جاده کمربندی امام خمینی (ره) به آبادان را از پروژه های مهم سازمان بنادر و دریانوردی با محوریت مسئولیت های اجتماعی برشمرد و گفت: این پروژه با اعتباری بالغ بر یک هزار و 283 به اتمام رسیده است. میلیارد ریال که باعث کاهش بار ترافیکی شهری منطقه شده است نتیجه تاثیرگذاری داشته است.

عضوهیئت اجرایی سازمان بنادر و دریانوردی به مطالعه و احداث شبکه گازرسانی به مجتمع بندری امام خمینی (ره) اشاره کرد و افزود: این پروژه با اعتباری بالغ بر 960 میلیارد ریال 86 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی گفت: این پروژه که به زودی به بهره برداری می رسد زمینه بسیار مناسبی برای حضور سرمایه گذاری های بخش خصوصی در منطقه محسوب می شود.