بیش از ۳ میلیارد دلار انواع کالا از استان بوشهر صادر شد

بیش از ۳ میلیارد دلار انواع کالا از استان بوشهر صادر شد

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: طی چهار ماهه سال‌جاری، سه میلیارد و ۷۸۷ میلیون دلار انواع کالا از طریق گمرکات بنادر استان بوشهر صادرات شده است.

به گزارش سی نیوز به نقل از ایرنا، مهدی صفوی در حاشیه جلسه کارگروه توسعه صادرات استان بوشهر در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: در چهار ماهه نخست امسال، ۹ میلیون و ۹۶۹ هزار تن کالا به ارزش سه میلیارد و ۷۸۷ میلیون دلار از گمرکات استان صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی ۴ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: از ابتدای سال‌جاری تا کنون تعداد ۱۵۴ فقره کارت فعالیت بازرگانی صادر و همچنین تعداد ۲۹۳ فقره کارت بازرگانی بمنظور استمرار فعالیت های تجاری در استان تمدید شده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر تصریح کرد: جلسات کارگروه توسعه صادرات استان بوشهر با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی در راستای پیگیری و اجرای برنامه‌های متعدد حوزه تجارت خارجی و همچنین رسیدگی ویژه به مشکلات فعالین حوزه بازرگانی تشکیل می شود.

صفوی ادامه داد: در همین راستا اقدامات مختلفی نظیر برنامه‌ریزی برای اعزام هیات‌های تجاری به کشورهای مختلف جهت تقویت و توسعه رونق اقتصادی استان، برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی در راستای معرفی توانمندهای تولیدات صادراتی و توسعه بازارهای هدف، میزبانی برگزاری میز ملی خرما و آبزیان در استان با حضور استان‌های کشور و همچنین سایر موارد در حوزه بازرگانی از سوی اداره کل صمت استان انجام شده است.

 

بازنشر خبر: سی نیوز

منبع:https://www.irna.ir/news/85204762

لینک کوتاه: https://seanews.ir/50785