بومی‌سازی شبیه‌ساز پل فرماندهی کشتی از سوی فناوران کشور

بومی‌سازی شبیه‌ساز پل فرماندهی کشتی از سوی فناوران کشور

متخصصان یکی از شرکت های دانش بنیان مستقر در مرکز رشد فناوری نخبگان پارک فناوری پردیس توانستند سامانه های شبیه سازی را برای آموزش راهنمایی و ناوبری کشتی به افسران دریایی طراحی کنند که باعث افزایش مهارت ناوبری افسران بدون نیاز به حضور در دریا می شود. و در یک کشتی

به گزارش سی نیوز به نقل از ایسنا، کاظم علیپور، مدیرعامل این شرکت دانش بنیان گفت: طراحی این سامانه شبیه ساز که جزو محصولات ممنوعه در حوزه دریایی است ۸ سال به طول انجامید و در این مدت، توانستیم آن را در داخل کشور بومی سازی کنیم. .

علیپور ادامه داد: در این سامانه تمامی تجهیزات مخابراتی و کمک ناوبری که در کشتی وجود دارد؛ هم از نظر نرم افزاری و هم از نظر سخت افزاری شبیه سازی می شود به طوری که دانش آموز با ورود به محیط شبیه ساز، محیطی مطابق با کابین یک کشتی واقعی را تجربه می کند. ساختار این شبیه ساز آموزشی به صورت استاد-دانشجویی است به طوری که یک ایستگاه استاد و چندین ایستگاه دانشجویی وجود دارد و تجسم محیط دریا و بنادر مطابق بنادر کشور و با کیفیت تصویر 4K پیاده سازی شده است. همچنین نرم افزار شبیه ساز استاد قابلیت طراحی و پیاده سازی سناریوهای آموزشی مختلف را برای دانشجویان دارد.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان خاطرنشان کرد: آموزش در شرایط واقعی و در دریا برای مبتدیان بسیار خطرناک و پرهزینه است و ممکن است با خطرات زیادی همراه باشد و اتفاقات جبران ناپذیری رخ دهد. بنابراین استفاده از این شبیه ساز می تواند از بروز خسارات مختلف جانی و مالی جلوگیری کند.

وی ادامه داد: این شبیه ساز از یک کشتی واقعی ساخته شده و از نظر نرم افزاری و سخت افزاری با آخرین نسخه تجهیزات مخابراتی و کمک ناوبری کشتی های جدید مطابقت دارد.

به نقل از روابط عمومی پارک فناوری فردیس، علیپور خاطرنشان کرد: بیشتر کشورها در زمینه استفاده از شبیه سازها به عنوان یک ابزار آموزشی جدید و موثر سرمایه گذاری زیادی کرده اند، بنابراین اگر سازمان بنادر و دریانوردی، دانشگاه های کشتیرانی و دریانوردی به عنوان اقتدار آموزشی دریایی از ما حمایت می کند، می توانیم در این زمینه رشد بیشتری داشته باشیم. زیرا با بومی سازی این شبیه ساز علاوه بر افزایش دانش دریایی کشور می توان به اشتغال زایی و مهمتر از همه از خروج ارز از کشور جلوگیری کرد. همچنین با توجه به اینکه قیمت این محصول بسیار کمتر از قیمت نمونه خارجی است، می تواند برای موسسات آموزشی دریانوردی مقرون به صرفه باشد.

بازنشر: سی نیوز

منبع: isna.ir/xdNqYS

لینک کوتاه: https://seanews.ir/44593