بهره‌برداری آزمایشی از شناور چندمنظوره در آب‌های بوشهر

بهره‌برداری آزمایشی از شناور چندمنظوره در آب‌های بوشهر

شناور چند منظوره دریاپک یک به عنوان شناور تخصصی مقابله با آلودگی دریایی پس از اتمام تعمیرات اساسی 14 ماهه در مسیر بوشهر – خارگ به بهره برداری آزمایشی رسید.

به گزارش سی نیوز به نقل از ایرنا، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر روز سه شنبه گفت: شناور دریاپک اولین و بزرگترین شناور چند منظوره مقابله با آلودگی نفتی در کشور و یکی از کشتی های این سازمان است. افتخارات مهمی به دلیل استفاده از توان و تخصص متخصصان داخلی است. .

محمد شکیبی نسب افزود: این شناور که با سرمایه گذاری 21 میلیون یورویی سازمان بنادر و دریانوردی ساخته شده است در مدت فعالیت خود نقش بسزایی در پاکسازی آلودگی های نفتی داشته است.

وی ادامه داد: پیش بینی می شود شناور دریاپاک 1 پس از تعمیرات اساسی به عنوان شناور پیشرفته با استانداردهای روز دنیا برای پاکسازی آلودگی های نفتی آب های جنوب کشور مورد استفاده قرار گیرد.

شکیبی نسب تصریح کرد: طول این شناور حدود 55.5، عرض آن 13 و ارتفاع آن 6 متر و دارای ورودی آب 4 متر است و می تواند تا 16 گره دریایی حرکت کند.

وی یادآور شد: این شناور با مخزن جمع آوری آلودگی نفتی 550 مترمکعبی ظرفیت حمل 22 خدمه دریایی، 10 خدمه و 12 پرسنل آلودگی نفتی را دارد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: این استان با 967 کیلومتر مرز آبی با خلیج فارس همواره در معرض آلودگی نفتی است و شناور دریاپک کمک شایانی در مهار این آلودگی ها کرده است.

شکیبی نسب افزود: تعدد سکوها و میادین نفتی باعث شده تا حفاظت از محیط زیست دریایی همواره در اولویت های راهبردی این اداره کل قرار گیرد.

بازنشر خبر: سی نیوز

منبع: https://www.irna.ir/news/85166136

لینک کوتاه: https://seanews.ir/49592