بهبود چشمگیر در عملکرد بندر کنگان: افزایش ۷۰ درصدی در تخلیه و بارگیری کالا

بهبود چشمگیر در عملکرد بندر کنگان: افزایش ۷۰ درصدی در تخلیه و بارگیری کالا

رئیس اداره بندر و دریانوردی کنگان گفت: در 2 ماهه نخست امسال تخلیه و بارگیری کالا در بندر کنگان با 70 درصد افزایش به 35 هزار و 687 تن رسید.

به گزارش سی نیوز به نقل از خبرگزاری مهر، عبدالمحمد نادری سرپرست معاونت فنی و مهندسی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از پروژه توسعه موج شکن بندر کنگان بازدید کرد و گفت: پروژه توسعه موج شکن بندر کنگان. 87 درصد پیشرفت داشته و طبق برنامه زمان بندی این پروژه به عنوان یکی از مطالبات جدی بندر نشینان کنگان قرار است تا هفته دولت امسال به بهره برداری برسد.

وی بیان کرد: با اجرای این طرح مساحت پس‌آب‌های بندر کنگان از 2 به 5 هکتار و عمق کانال دسترسی بندر از 4.5 به 7 متر افزایش می‌یابد.

رئیس اداره بندر و دریانوردی کنگان تصریح کرد: با تکمیل این پروژه و افزایش عمق کانال دسترسی، امکان تردد شناورهای 2000 تنی در بندر کنگان فراهم می شود.

نادری ادامه داد: در بندر کنگان هم اکنون سه رمپ اسکله موقت فرآیند بارگیری و تخلیه لندینگ کرافت را انجام می دهند و این ظرفیت در کنار تخفیف های پیش بینی شده فرصت ارزشمندی برای تجار و بازرگانان کنگان است.

وی یادآور شد: این بندر در راستای توسعه تجارت خارجی در تلاش است تا مبادلات تجاری خود را با بنادر دمام عربستان و الرویس قطر توسعه دهد.

لازم به ذکر است طرح توسعه موج شکن یکی از خواسته های دیرینه کنگانی هاست که تحقق آن علاوه بر رونق مضاعف این بندر به افزایش فرصت های شغلی در کنگان کمک می کند.

بازنشر خبر: سی نیوز

منبع: mehrnews.com/x32nzP

لینک کوتاه: https://seanews.ir/48396