بندر خرمشهر مجهز به امکانات روز دنیا است

بندر خرمشهر مجهز به امکانات روز دنیا است
بندر خرمشهر مجهز به امکانات روز دنیا است
مدیرکل بنادر و دریانوردی خرمشهر گفت: بندر پرسابقه و مهم خرمشهر مجهز به امکانات روز دنیا است و پتانسیل کار و توسعه و اقدامات تجاری و اقتصادی را دارد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر، نوراله اسعدی امروز در گفت و گو با شبکه تلوزیونی ایران کالا با تبریک سالروز آزادسازی خرمشهر، اظهار داشت: بندر خرمشهر از بنادر مهم کشور به شمار می‌رود که در پیش از جنگ برترین و بهترین بندر در میان تمام بنادر کشور بود که غالب بر ۶۰ درصد عملیات تخلیه و بارگیری در آن صورت می‌گرفت.
وی ادامه داد: با پدید آمدن جنگ تحمیلی تمام زیرساخت‌های بندری و دریایی این بندر از بین رفت تا اینکه در سال ۷۰ سازمان بنادر کشور بر اساس دغدغه به دنبال این شد که بندر خرمشهر را مجددا احیا کند تا فعالیت حمل و نقل کالا و امر تجارت و بازرگانی این بندر با ظرفیت به روزهای خوب خود برگردد.
مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: در سال ۷۰ بازسازی بندر خرمشهر انجام گرفت و زیرساخت‌های از بین رفته احیا شدند که البته پس از این نیز زیرساخت‌ها و بسترهای خوبی از جمله ترمینال کانتینری در این بندر ایجاد شد.
وی بیان کرد: بندر خرمشهر سومین بندر تجاری و اولین بندر کانتینری کشور به حساب می‌آید که این به نوعی پتانسیل خوبی برای منطقه به شمار می‌رود.
اسعدی عنوان کرد: این بندر پرسابقه و مهم، به تجهیزات روز دنیا مجهز است و پتانسیل کار و توسعه و اقدامات تجاری و اقتصادی را دارد.