بنادر گیلان ظرفیت تخلیه و بارگیری حدود سه‌میلیون تن کالا را دارد

بنادر گیلان ظرفیت تخلیه و بارگیری حدود سه‌میلیون تن کالا را دارد

مدیرکل بنادر و کشتیرانی گیلان گفت: سال گذشته بیش از 1.5 تن کالا در بنادر استان تخلیه و بارگیری شد اما این استان ظرفیت تخلیه و بارگیری حدود سه میلیون تن کالا را دارد.

به گزارش سی نیوز به نقل از ایرنا، حسین یونسی در نشست فعالان اقتصادی گیلان با استاندار در رشت اظهار داشت: سال گذشته پس از پنج سال شاهد رکوردشکنی در اداره تخلیه و بارگیری بندرانزلی بودیم. طبق آمار، گیلان رتبه دوم را در بین بنادر کشور کسب کرده است. برای تخلیه و بارگیری

وی افزود: امسال افزایش تردد دریایی و تقویت تجهیزات بندری از مهمترین اهداف بندری و دریایی استان است.

وی ادامه داد: همچنین طی سال 1401 نسبت به مدت مشابه سال قبل 7.1 درصد افزایش تخلیه و بارگیری کالا را شاهد بودیم در حالی که در پنج سال گذشته بندر انزلی هیچ گاه موفق به تخلیه و بارگیری بیش از 1.5 میلیون تن کالا. .

مدیرکل بنادر و کشتیرانی گیلان اضافه کرد: در حوزه ترانزیت کالا در بندر انزلی در سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل 365 درصد رشد داشتیم و در بخش عملیات کانتینری نیز 73 درصد رشد را تجربه کردیم. افزایش کالا در بندر انزلی

یونسی افزود: این در حالی است که تا تیرماه سال گذشته آمار ما منفی بود اما پس از آن و از ابتدای مردادماه کشتی ها به گیلان آمدند و روزانه شاهد حضور حداقل هشت تا نه فروند کشتی بودیم.

بازنشر: سی نیوز

منبع: https://irna.ir/xjM5r3

لینک کوتاه: https://seanews.ir/45549