برگزاری نشست و کارگاه آموزشی مسئولان و کارشناسان حقوقی بنادر کشور در بندر نوشهر

برگزاری نشست و کارگاه آموزشی مسئولان و کارشناسان حقوقی بنادر کشور در بندر نوشهر

نشست تخصصی مسئولان و کارشناسان حقوقی و قراردادهای سازمان بنادر و دریانوردی و بنادر تابعه در منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر آغاز شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، در این نشست و کارگاه آموزشی دو روزه، مسئولان و کارشناسان حقوقی و قراردادهای بنادر سراسر کشور با مفاهیم و موضوعاتی همچون تعاریف مناطق ویژه و آزاد اقتصادی، چگونگی تامین ارز برای واردات کالاهای اساسی، نظارت بر واردات کالا. آنها با کشور، بارنامه دریایی، دستورالعمل مناطق ویژه، کالاهای متروکه و تفاهم نامه سازمان جمع آوری و فروش اموال آشنا خواهند شد.

همچنین اقدامات قبل و بعد از ورود کشتی ها به بنادر، بررسی کلیه مراحل عملیات بندرگاهی، سازمان های همکار در ورود و خروج شناورها، شرایط تجارت بین المللی، وظایف نمایندگان کشتیرانی، مسئولیت (نمایندگان – کارفرما – شخص ثالث – امضاء). بارنامه و قوانین و دستورالعمل های مربوطه از دیگر موضوعاتی است که توسط اساتید در این نشست تخصصی ارائه خواهد شد.

لازم به ذکر است نشست تخصصی مسئولان و کارشناسان حقوقی و قراردادهای سازمان بنادر و دریانوردی و بنادر تابعه با رویکرد هم اندیشی و تبادل نظر در خصوص موضوعات و مشکلات مطرح شده در پرونده های جاری ستاد و بنادر برگزار شد. طی روزهای 23 و 24 خردادماه در منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر در حال برگزاری است.

بازنشر مطالب: سی نیوز

منبع: https://www.pmo.ir/fa/news/663190

لینک کوتاه: https://seanews.ir/48516