برنامه سازمان دریایی و بندری سنگاپور برای سوخت پاک

برنامه سازمان دریایی و بندری سنگاپور برای سوخت پاک

به گزارش سی نیوز به نقل از پایگاه خبری دهم دریا؛ در راستای تلاش‌ها برای کربن‌زدایی جهان، سازمان دریانوردی و بندر سنگاپور (MPA) نیز اعلام کرد: تمام کشتی‌های بندری باید تا سال 2030 کاملاً برقی باشند و از سوخت‌های زیستی B100 یا سازگار با سوخت‌های خالص صفر مانند هیدروژن استفاده کنند.

تغییر از موتورهای دیزلی به باتری ها علاوه بر کاهش آلاینده ها، مزایای متعددی از جمله تعمیر و نگهداری کمتر، بهره وری بیشتر انرژی و آلودگی صوتی کمتر را به همراه دارد.

وزیر حمل و نقل سنگاپور، چی هونگ تات، اظهار داشت که MPA تا سال 2025 به اعضای کنسرسیوم توسعه کشتی تمام الکتریکی کمک مالی خواهد کرد.

من باید بگویم؛ اولین کشتی باری تمام الکتریکی در بندر سنگاپور به نام Hydromover در سپتامبر سال گذشته ساخته شد.

انتظار می‌رود که Hydromover اقتصادی‌ترین و دوست‌دار محیط‌زیست‌ترین کشتی باری سنگاپور باشد و هزینه‌های سوخت را تا حدود ۷۷ درصد کاهش دهد و حدود ۷۵۲ تن گازهای گلخانه‌ای (GHG) را از جو کاهش دهد.

کنسرسیوم هدف صفر یکی از سه شرکتی است که توسط اداره بنادر سنگاپور و موسسه دریایی سنگاپور در آگوست 2021 برای تحقیق، توسعه، استقرار و تجاری سازی یک کشتی باری تمام الکتریکی با راه حل های زیرساخت باتری قابل تعویض اعطا شد. پیش بینی می شود این کشتی در سه ماهه دوم سال 2023 نهایی و به آب انداخته شود و در سال 2024 آماده تجاری سازی شود.

علاوه بر این، Shift Clean Energy، SeaTech و شرکت انرژی Vitol برای یک پروژه الکتریکی سازی دریایی برای تحویل اولین تانکرهای هیبریدی سنگاپور شریک شده اند.

به عنوان بخشی از این پروژه، حداکثر چهار تانکر هیبریدی توسط SeaTech با استفاده از Shift Energy Storage Systems (ESS) طراحی خواهد شد.

کشتی‌های مورد بحث توسط V-Bunkers، شرکت عملیات پناه‌گاه Vitol عرضه می‌شوند و به سیستم‌های مدیریت باتری و ESS 480 کیلووات ساعتی Shift مجهز خواهند شد.

لازم به ذکر است؛ این منجر به بهبود بهره وری سوخت و کاهش انتشار گازهای گلخانه ای (GHG) تا حدود 10 درصد در سال می شود.

اداره بندر خاطرنشان کرد؛ این شرکت آزمایش نصب ایستگاه‌های شارژ کشتی‌های الکتریکی و همکاری با مؤسسات تحقیقاتی را برای شناسایی مکان‌های مناسب برای شارژ زیرساخت‌ها و نیرو به عنوان بخشی از تلاش‌های خود برای برق‌رسانی کشتی‌های خود آغاز خواهد کرد.

MPA اعلام کرد که قصد دارد در سه ماهه دوم سال 2023 فراخوانی برای طرح و توسعه، تجمیع تقاضا و تامین مالی سبز کشتی های بندری الکتریکی جدید راه اندازی کند.

اداره دریانوردی و بندر سنگاپور گفت که از شرکای صنعتی برای آزمایش راه حل های شارژ و انرژی در بنادر دریایی و کمک به توسعه استانداردهای مشترک و افزایش قابلیت همکاری استقبال می کند.

اداره بندر همچنین تاکید کرد: با کمک شرکای صنعتی دریایی می توان عملیات دریایی سبزتر و کارآمدتر را تقویت کرد.

آلیسون براون، مدیر کمپین آب و هوای بنادر در سازمان غیردولتی اقیانوس آرام گفت: «تعهد سنگاپور برای حرکت به سمت بندری با انتشار صفر با هدف انتشار خالص کربن صفر تا سال 2050 قابل تحسین است. این انتقال نیاز به یک شروع سریع در این دهه دارد.

بازنشر: سی نیوز

منبع: https://www.goftemandarya.com/1374

لینک کوتاه: https://seanews.ir/45244