برنامه سازمان بنادر برای ممیزی اصلی آیمو در سال 2024

برنامه سازمان بنادر برای ممیزی اصلی آیمو در سال 2024

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با تاکید بر برگزاری منظم جلسات مدیران ارشد سازمان‌های دریایی برای هماهنگی بیشتر، خواستار رفع چالش‌ها و نقاط ضعف طرح سفرهای دریایی نوروزی امسال و آماده‌سازی بیشتر بنادر و اسکله‌های مسافربری برای حمایت از طرح سفر تابستانی و گردشگری دریایی

به گزارش سی نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، علی اکبر صفایی در جلسه هیات مدیره این سازمان ابتدا به اجرای موفقیت آمیز ممیزی آزمایشی این سازمان بر اساس استانداردها اشاره کرد. و مقررات سازمان بین المللی دریانوردی (IMO) و تاکید کرد: نتایج به دست آمده از اجرای ممیزی، علاوه بر اینکه نشان می دهد کدام بنادر بر اساس چه فرآیندی و بر اساس کدام سیستم فعال هستند، مبنایی برای ارزیابی عملکرد می باشد. بخش دریایی در کشور

وی تاکید کرد: ملاحظات و یافته های ممیزی آزمایشی باید با تشکیل جلسات مستمر در معاونت دریانوردی سازمان بنادر به سرعت حل شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه ورود و مشارکت سازمان بنادر در موضوع گردشگری دریایی بر اساس قانون است، افزود: اگرچه وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است. متولی اصلی گردشگری دریایی در کشور، اقدامات ساماندهی بنادر موجب رونق کسب و کار و اشتغال ساکنان سواحل شده است.

صفایی با تاکید بر برگزاری منظم جلسات مدیران ارشد سازمان های دریایی برای هماهنگی بیشتر در موضوعات مختلف، خواستار رفع چالش ها و نقاط ضعف شناسایی شده در طرح سفر دریایی نوروزی امسال شد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی سپس بر آمادگی بیشتر بنادر و اسکله های مسافربری برای حمایت از طرح سفر تابستانی و گردشگری دریایی تاکید کرد.

بر اساس این گزارش، در این جلسه مهدی فراهینی فرهانی مدیرکل امور دریایی با ارائه گزارشی از ارزیابی طرح سفرهای دریایی نوروزی 1402 از افزایش 12 درصدی سفرهای دریایی در تعطیلات نوروز امسال نسبت به سال قبل خبر داد.

مدیر کل دریانوردی «عدم تخصیص بودجه به میزان خدمت»؛ «نبود شماره تماس یا سامانه اطلاع رسانی» و «نبود سامانه متمرکز صدور الکترونیکی بلیت» مهم ترین چالش های طرح سفر دریایی بود.

در این نشست نادر، مدیرکل حفاظت و ایمنی دریانوردی سازمان بنادر نیز با ارائه مقاله «حاکمیت دریاها و اقیانوس‌ها در دولت جمهوری اسلامی ایران» بر لزوم سیاست‌گذاری برای بهره‌مندی ایران از 55 کشور تاکید کرد. درصد سهم کشورها در دریاهای آزاد و اقیانوس ها.

همچنین علی مرادی رئیس اداره حسابرسی و بررسی سوانح با اشاره به راهبرد ملی دریایی ایران در طرح پایلوت ممیزی بندری و دریایی خاطرنشان کرد: ممیزی بندری و دریایی پایلوت در راستای آمادگی جمهوری اسلامی ایران است. ایران برای ممیزی اصلی سازمان بین المللی دریانوردی (IMO) در سال 2024 انجام شده است.

بازنشر خبر: سی نیوز

منبع: https://www.pmo.ir/fa/news/63329

لینک کوتاه: https://seanews.ir/49004