برنامه ریزی برای افزایش ظرفیت تربیت دریانوردان کشور

برنامه ریزی برای افزایش ظرفیت تربیت دریانوردان کشور

مجید علینازی در نشست سالانه مدیران این سازمان بر ارتقای ایمنی شناورهای مسافری از طریق چهار مرحله بازرسی متمرکز تاکید کرد و تاکید کرد: یکی از اقدامات مهم حوزه دریایی سازمان در سال جاری اعطای ارزان و ارزان است. تسهیلات بلند مدت برای تعمیر و به روز رسانی کشتی های مسافربری. شده است.

به گزارش سی نیوز به نقل از مارین پرس، عضوهیئت اجرایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به واگذاری کلیه لایروبی های نگهداری بندر از طریق مزایده و مناقصه و یکپارچه سازی قطعات به کمیته لایروبی و تلفیق قراردادها، گفت: : با همکاری بنادر شمالی کشور، اقدام ضربتی برای حل مشکل لایروبی در بنادر خزر کشور انجام شد.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی همچنین گفت: امسال بیش از چهار میلیون یورو از تولید چارت های دریایی الکترونیکی کشور درآمد کسب کرد.

علینازی از برگزاری مانور جستجو و نجات دریایی با رویکرد نجات جان مردم از طریق هواپیما در دریا برای اولین بار خبر داد و گفت: امسال موفق شدیم جان 28 ملوان کشتی رو رو را با سریع نجات دهیم. و اقدام به موقع».

یکی از اعضای هیات اجرایی سازمان بنادر و دریانوردی از افزایش ظرفیت آموزشی دریانوردان به ویژه دریانوردان کشتی های زیر سه هزار تن نزدیک به ساحل با هدف خودکفایی و عدم نیاز به دریانوردان خارجی خبر داد. ما وجود خواهیم داشت که یک تغییر بزرگ است.

وی همچنین بازنگری و اصلاح حداقل 6 دستورالعمل آموزشی دریانوردی و چندین طرح مطالعاتی برای توانمندسازی مراکز آموزشی را از دیگر اقدامات این معاونت برشمرد.

بازنشر: سی نیوز

منبع: https://marinepress.ir/news/10918/

لینک کوتاه: https://seanews.ir/44385