بررسی روند تکمیل زیرساخت‌های بندر سیبه عراق به عنوان کریدور جدید آبی جنوب غرب ایران

بررسی روند تکمیل زیرساخت‌های بندر سیبه عراق به عنوان کریدور جدید آبی جنوب غرب ایران

در سفر جمعی از مقامات ایرانی به عراق، زیرساخت های بندر سیبا بصره عراق به عنوان کریدور آبی جدید اروندرود در حال تکمیل است.

به گزارش سی نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تعدادی از مسئولان از جمله مدیر بنادر و کشتیرانی آبادان، محمد مولوی یکی از نمایندگان مردم آبادان در شورای اسلامی، ویژه استاندار آبادان و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند از بصره بازدید کردند. عراق آخرین روند تکمیل زیرساخت های بندر سیبه برای برقراری ارتباط دریایی با بندر آبادان را بررسی کردند.

مدیر بنادر و دریانوردی آبادان در این بازدید اظهار داشت: اسکله سیبه در منطقه الوسیلیه عراق واقع شده است و فاصله بندر آبادان تا بندر سیبه با شناور یدک کش یک مایل دریایی با مدت زمان 7 دقیقه است. ، که قطعا در آینده نزدیک با یک کشتی مسافربری کاهش می دهیم

ملکی زاده با اشاره به راه اندازی خط دریایی آبادان – صباح در عراق افزود: ظرفیت هایی در قالب گردشگری، سفرهای دریایی، جابجایی کالا و حتی ظرفیت گردشگری پزشکی از طریق این خط دریایی دیده شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی آبادان ادامه داد: افزایش و تسهیل صادرات به عراق، افزایش فعالان اقتصادی ایرانی در استان بصره و همچنین جذب گردشگران عراقی در حوزه سلامت و گردشگری از جمله مزایای فعالیت دو بندر آبادان و سیبه در عراق.

ملکی زاده خاطرنشان کرد: همانطور که طرف عراقی اعلام کرد، بندر سیبح بصره عراق در خرداد 1402 آغاز به کار می کند.

جاسم احمد مالک بندر سیبه عراق گفت: ساختمان گمرکی و اداری بندر سیبه عراق به طور کامل آماده شده است و ساختمان بندر ظرفیت پذیرش 600 مسافر را دارد.

اسکله سیبه در منطقه الوسیلیه عراق قرار دارد و فاصله بندر آبادان تا بندر سیبه با یدک کش یک مایل دریایی و ۷ دقیقه است.

بازنشر خبر: سی نیوز

منبع: news.mrud.ir/news/133343

لینک کوتاه: https://seanews.ir/47139