باطل کردن مجوز فعالیت کشتی های نفتکش و فله بر بیش از 25 سال در هند

باطل کردن مجوز فعالیت کشتی های نفتکش و فله بر بیش از 25 سال در هند

به منظور کاهش انتشار گازهای گلخانه ای و کاهش میانگین سنی ناوگان؛ هند مجوز فعالیت نفتکش ها و کشتی های فله بر که بیش از 25 سال از عمر آنها می گذرد را لغو کرد.

به گزارش سی نیوز به نقل از پایگاه خبری دهتم دریا، هند که سومین رکورد انتشار گازهای گلخانه ای در جهان را به خود اختصاص داده است، به منظور کاهش انتشار گازهای گلخانه ای و کاهش میانگین سنی ناوگان خود این دستور را صادر کرده است. همچنین خرید کشتی هایی که بیش از 20 سال عمر دارند ممنوع است. طبق دستورالعمل فعلی، کشتی‌هایی که کمتر از 25 سال عمر دارند، می‌توانند بدون تایید فنی خریداری شوند.

دپارتمان حمل و نقل هند در وب سایت خود اعلام کرد که ناوگان هند نیاز به نوسازی دارد که نیازمند بررسی جامع شرایط ثبت و بهره برداری کشتی است.

میانگین سنی ناوگان هند در سال های اخیر افزایش یافته است که برخلاف روند کاهشی ناوگان جهانی است.

به گفته سازمان تنظیم کننده کشتیرانی هند، معیار سن به اطمینان از توقف تدریجی کشتی‌های با سوخت فسیلی و معرفی کشتی‌های کم مصرف و کم آلایندگی کمک می‌کند.

بر اساس این گزارش، بر اساس مقررات جدید، نفتکش های بالای 15 سال باید شرایط عملیاتی خود را بهبود بخشند و کشتی های فله بر نیز باید بازرسی های بیشتری را برای اطمینان از رعایت استانداردهای بالای جهانی انجام دهند.

همچنین عدم رعایت موجب لغو مجوز شناور می شود.

معیارهای جدید شامل کشتی های خارجی است که محموله را در هند تخلیه می کنند. کشتی‌های مشمول محدودیت سنی جدید باید بدون در نظر گرفتن سن فعلی‌شان تا سه سال دیگر اجازه حرکت داشته باشند.

هند قصد دارد برای تقویت صنعت کشتی سازی خود، یارانه های نقدی، مالیات های پایین تر و مشوق های دیگر ارائه دهد. این اقدامات شامل یارانه برای ساخت کشتی‌های جدید، مشوق‌هایی برای ساخت کشتی‌های کوچک و حمایت از کشتی‌های باتری‌دار برای کاهش انتشار کربن است.

به گزارش رویترز، هند حدود 35 شرکت کشتی سازی دارد که برخی از آنها دولتی هستند. با وجود هزینه های تولید پایین تر، قوانین مالیاتی داخلی مانع از سرمایه گذاری در صنعت کشتیرانی هند شده است.

بازنشر: سی نیوز

منبع: https://www.goftemandarya.com/1315

لینک کوتاه: https://seanews.ir/44611